ایجاد آزمایشگاه مرجع در استان قزوین یک ضرورت است

انتهای پیام

 





اعلایی بیان کرد: نبود آزمایشگاه مرجع در استان از دغدغه ها و چالش هاست و بایستی امکانات فنی ادارات را تجمیع کرده و خدمات متمرکزی در این حوزه ارائه کنیم.

اعلایی در خصوص قاطعیت در اجرای ماموریتها و مصوبات هم اظهارداشت: بایستی از ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و هر جا تکلیفی تعیین شده ولی در اجرا چالشی دارید حتما قانونمند عمل کنید تا کاری زمین نماند.

وی گفت: در فضای کسب و کار وجود دستگاههای متعدد می تواند بعنوان مداخله گر در اقتصاد تلقی شده و مشکل ساز باشد که این وضعیت باید کنترل شود.

image_2022_10_8-11_45_9_555_zpG

وی افزود: در شرایطی که دنبال روان سازی کسب و کارها هستیم نباید دغدغه اصناف و بازاریان بیشتر شود بلکه شما کمک کنید تا کیفیت و کمیت تولید دچار چالش نشود.

وی گفت: در کنار نظارت و بازرسی و کنترل کارها بایستی اطلاع رسانی هم با جدیت انجام شود تا مردم در جریان ماموریت ها و فعالیتهای اداره استاندارد قرار گیرند.

وی گفت: نظارت بر عملکرد شرکت های خدماتی آسانسور از سوی اداره استاندارد با جدیت بیشتری صورت گیرد تا شاهد سوء استفاده برخی شرکت ها و افراد در این زمینه نباشیم.

اعلایی در مورد رعایت استانداردهای فنی در زمینه آسانسور هم اظهارداشت: ایمنی و استاندارد آسانسور دستگاههای اجرایی و ساختمانهای عمومی بسیار اهمیت دارد و بایستی برای هزینه های بازدید فنی و دریافت مجوز استاندارد سالانه تدبیر کرد تا فشار مالی بیشتری به مردم وارد نشود.

استاندار قزوین بیان کرد: حساسیت و دقت در منافع مردم ارزشمند و نظارت بر کمیت کالاها خوب است اما ورود اداره استاندارد به این عرصه جوری نباشد که اصناف کارشان سخت تر شود و شما مداخله گر جدید محسوب نشوید.  

بخوانید:  انتصاب دستیار جدید وزیر امور خارجه در امور دریای خزر

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع


آیا این خبر مفید بود؟

اعلایی تصریح کرد: نوع مواجهه اداره استاندارد بایستی جنبه ارشادی، توجیهی و حمایتی داشته باشد و کنترل بر کیفیت و کمیت کالاها مورد توجه جدی قرار گیرد.

image_2022_10_8-11_45_8_369_Y5V

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای استاندارد که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: ورود اداره استاندارد در زمینه نظارت و بازرسی در فعالیت اصناف نباید کارها را سخت تر و پیچیده کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اناق بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی با کمک استاندارد برای تجمیع ظرفیت های آزمایشگاهی دولتی و ایجاد یک آزمایشگاه مرجع در قزوین اقدام کرده و این موضوع در دستور کار قرار گیرد.