ایران آماده همکاری برای برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی است

شمخانی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده است ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی بکار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه دو ملت ایران و ارمنستان در طول تاریخ و در شرایط سخت منطقه ای و بین المللی و حوداث ناگوار طبیعی در کنار هم بوده‌اند، تصریح کرد: با چنین پیشینه‌ای نباید هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات فی‌مابین قائل شد.

انتهای پیام/ 



منبع

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در توسعه روابط بین کشورهای قفقاز جنوبی و تأمین امنیت منطقه دارد.

وی ضمن تمجید از نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه، تداوم نقش آفرینی کشورمان در این مسیر را ضروری و موجب تقویت امنیت پایدار در منطقه دانست.

وی اضافه کرد: پروژه‌های انتقال برق بین دو کشور و سوآپ گاز ارمنستان و ترکمنستان از موضوعات مهم در روابط دو کشور است.

توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور را از جمله اقداماتی عنوان کرد که باید در اولویت همکاری‌های دوجانبه قرار گیرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق و دیرینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی میان دو ملت گفت: این شرایط بستر مناسبی را برای تقویت و گسترش روابط همه جانبه میان دو کشور فراهم کرده است.

آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از سفر دریابان شمخانی به ارمنستان بر تقویت و توسعه روابط دو کشور در همه سطوح تاکید کرد.

بخوانید:  واکنش دبیر جشنواره فیلم فجر به غیبت بازیگران مطرح

به گزارش خبرگزاری برنا، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای انجام یک سفر رسمی یک روزه به ارمنستان سفر کرده است، صبح امروز با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو کرد.

 وی با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و ارمنستان متناسب با ظرفیت‌های قابل تبادل میان دو کشور نیست، بر لزوم فعال‌سازی این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

 گریگوریان با اشاره به روابط دیرینه ی دو کشور، گفت: ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه ی روابط اقتصادی و امنیتی بین دو کشور وجود دارد که فعال کردن آن‌ها تلاش مضاعفی را می‌طلبد.