ایران برای جنگ اوکراین هیچ موشکی به روسیه نداده است


|





منبع

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به ادعای بی اساس غربی ها و مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، تصریح کرده است که ایران و روسیه توضیحات کامل و مفصلی را درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین به سازمان ملل متحد ارائه کرده‌اند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک می گوید: ایران بطور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و به رغم موافقتنامه همکاریهای دفاعی دوجانبه ، هرگز به طرفهای جنگ سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین نه قبل و نه بعد از درگیری نداده است.

کایرلو بودانوف در گفت‌وگو با شبکه «لیگا نت» این مطلب را مطرح و ادعا کرد که روسیه در تلاش است تا از ایران مهمات بخرد و می خواهد که ایرانی‌ها به آنها موشک های بالستیک بفروشند. «با این حال، ایران هرگز حتی یک موشک تحویل نداده است.»

او در حالی این مطلب را بیان کرد که غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش و همزمان با تشدید تنش ها در جنگ اوکراین، ادعای مردود مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ را مطرح کرده است. آمریکا ابتدا ادعای ارسال پهپادهای ایرانی را مطرح کرد و پس از آن، ادعای انتقال احتمالی موشک های زمین به زمین از سوی ایران به روسیه برای استفاده در این جنگ را مطرح کرده است.

بخوانید:  برخورد سواری پراید با دانش آموز دربیرجند