ایران یکی از قدرت‌های برتر کشتی در دنیا است

لوکاس لازوگینیاس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، درباره کسب مدال جهانی در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ اظهار داشت: سال گذشته برای اولین بار در زندگی ورزشی‌ام  در یک مسابقه بین‌المللی مدال بردم. من در مسابقات قهرمانی اروپا و مسابقات قهرمانی جهان توانستم مدال برنز کسب کنم. این موفقیت‌ها من را تحریک کرد تا برای مجوز المپیک پاریس بجنگم و امیدوارم به این موفقیت دست پیدا کنم.

فرنگی‌کار آلمانی درباره اینکه چقدر شانس رسیدن به المپیک دارد، تصریح کرد: بزرگترین آرزوی من این است که قهرمان جهان شوم و در بازی‌های المپیک مدال کسب کنم. عملکرد من خوب بود، اما به اندازه کافی قوی نبودم که به المپیک برسم و حالا می‌خواهم برای رسیدن به پاریس با تمام وجود تلاش کنم. من اشتباهات فنی که تا الان انجام دادم را اصلاح می‌کنم تا به المپیک پاریس برسم و مدال بگیرم.

ملی‌پوش کشتی فرنگی آلمان در خصوص امکانات تمرینی در کشور خود اظهار داشت: ما امکانات و شرایط تمرینی خوبی داریم که می‌تواند به کشتی گیران کمک کند اما فکر می‌کنم در مقایسه با سایر نهاد‌ها در کشور‌های دیگر، ما هنوز هم می‌توانیم از نظر ورزش کشتی پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

وی درباره اینکه چه نظری درباره کشتی ایران دارد، تصریح کرد: تا به حال با کشتی‌گیران ایرانی مسابقه نداده ام اما قطعا در آینده این اتفاق خواهد افتاد. خودم هم از این موضوع استقبال می‌کنم چون ایرانی‌ها جزو بهترین‌های دنیا هستند. تا به حال به ایران نرفته ام اما فکر می‌کنم کشتی در آنجا اولویت بسیار بالایی دارد و بنابراین برای من تعجب آور نیست که ایران یکی از قوی‌ترین کشور‌ها در کشتی است.

بخوانید:  مسئولان هستند که از ما حمایت کنند+فیلم

انتهای پیام/



منبع

لوکاس لازوگینیاس درباره اینکه چه کشی را الگوی ورزشی خود می‌داند گفت: بعضی‌ها به من الهام می‌دهند اما من هرگز کسی را به عنوان یک الگو در نظر نگرفته‌ام. در کشتی فرنگی سخت است کسی را الگو بدانید و باید فقط سخت تلاش کنید تا بهترنی عملکرد را داشته باشید.

وی افزود: من در مسابقات باکو روز خوبی داشتم و روسیه و آذربایجان را شکست دادم اما در نهایت، متأسفانه  در یک نبرد تاکتیکی شکست خوردم. من به خودم اعتماد دارم که در استانبول موفق شوم و بتوانم به سهمیه المپیک دست پیدا کنم.