این استان محروم بیشترین تعداد فرودگاه فعال در کشور را دارد

وی ادامه داد: عملیات ساخت فرود گاه شهداء سراوان در فازهای مختلفی در سالیان گذشته آغاز شده بود که در این مرحله و در دولت سیزدهم با اتمام تأسیسات سوخت رسانی موقت فعالیت این فرودگاه آغاز و بزودی شاهد رونق این منطقه خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری از فرودگاه سراوان، شرقی ترین نقطه کشور در نزدیکی مرز ایران و پاکستان قابلیت جابجایی مسافر و بار به پایتخت را خواهد داشت که با توجه به فاصله زیاد این استان با مرکز کشور، امکانات زیرساختی لازم برای توسعه اقتصادی و رونق حمل و نقل هوایی استان فراهم شده است.

وی در پایان افزود: فرودگاه سراوان با باند پروازی به طول سه هزار و ۳۰۰ متر در زمینی به مساحت بیش از ۵۰۰ هکتار احداث شده و دارای ترمینال داخلی به ظرفیت اعزام و پذیرش حدود ۱۴۷هزارمسافر، سالن ترانزیت، ترمینال ورودی و خروجی، ساختمان های حفاظتی و امنیتی، پارکینگ، نمازخانه، تأسیسات بهداشتی است.



منبع

به گزارش برنا؛ منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با اضافه شدن فرودگاه شهداء سراوان به چرخه ناوگان حمل و نقل هوایی، استان سیستان و بلوچستان دارای پنج فرودگاه فعال شده است.

بخوانید:  آمار اهدای خون بیش از 9 درصد افزایش یافت