این افراد نباید ریش داشته باشند؟


به گزارش برنا؛ اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با موهای صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه موهای صورتشان را بتراشند.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی می‌گوید: «ما نمی‌گذاریم خلبانانی که موی صورت دارند، انجام وظیفه کنند. این امر درواقع به دلیل مسائل ایمنی است. ایمنی یکی از مهمترین موضوعات در صنعت ماست.»

 

داشتن ریش برای این مردان، حکم مرگ را دارد؟

براساس نتایج یکی از این تحقیقات که از بررسی سه ماسک پر کاربرد خدمه پرواز به دست آمده است، اگر شخصی که از این ماسک‌ها استفاده می‌کند، در ناحیه تماس آن‌ها با صورتش ریش داشته باشد، کارایی ماسک اکسیژن برای او کاهش می‌یابد. میزان کاهش کارایی ماسک اکسیژن با میزان بلندی موی صورت رابطه مستقیم دارد.

بنابر نتایج یک مطالعه دیگر ریش‌های تزئینی که کاملا زیر ماسک قرار می‌گیرند نیز بین ۱۶ تا ۶۷ درصد منجر به نشتی اکسیژن از ماسک می‌شوند. این میزان در مورد خدمه با افزایش فعالیت بدنی که منجر به افزایش سرعت تنفس آن‌ها می‌شود، افزایش می‌یابد.

داشتن ریش برای این مردان، حکم مرگ را دارد؟

اکثر خطوط هوایی برای مسافرینشان محدودیتی برای داشتن ریش اعمال نمی‌کنند و البته بسیار نادر است که از آن‌ها خواسته شود تا وظایف پیچیده‌ای چون پرواز هواپیما را برعهده گیرند. با این حال کاهش جریان اکسیژن به دلیل ریش‌ پرپشت می‌تواند در مواقع اضطراری برای مسافران خطرناک باشد.

درواقع ریش به این دلیل که نمی‌گذارد ماسک در تماس کامل با پوست صورت باشد، باعث ایجاد نشتی شده و در نهایت مانع ورود جریان مناسب اکسیژن به سیستم تنفسی می‌شود.

بخوانید:  افزایش تولید انبوه ترانزیستور اثرمیدان گرافنی

مسافران ریش‌دار در شرایط اضطراری ممکن است به دلیل کمبود اکسیژن دریافتی دچار هیپوکسی شوند و یا از هوش بروند.



منبع