باتری نانویی گرافنی با قابلیت غیرقابل اشتعال در راه

وی گفت : این باتری دارای الکترولیت آبی ژل بوده که نه تنها سلامت باتری را در جریان و ولتاژ‌های شارژ بالا تأمین می‌کند، بلکه خطر اشتعال را نیز از بین می‌برد.

مدیرعامل شرکت گفت: طبق گزارشات منتشر شده تنها باتری لیتیومی در دنیا در سال ۲۰۲۰ به مقدار ۳۶.۹۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۴.۴۹ میلیارد دلار بوده است؛ پیش بینی می‌شود این بازار در سال ۲۰۲۸ به عدد ۱۹۳.۱۳ میلیارد دلار برسد. در صورتی که تنها ۵ درصد از این بازار مربوط به ایران باشد، تقاضا بازار برای باتری لیتیومی در ایران در سال ۲۰۲۸ به مقدار ۹.۶ میلیارد دلار خواهد رسید. این عدد در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

ترکی گفت : در این باتری‌ها از الکترولیت آبی بهره بردیم از این رو باتری‌های تولید شده خطراتی، چون آتش گرفتن و منفجر شدن را در پی ندارد.

وی گفت :  اگر بتوان باتری‌های با کیفیت بیشتر، عمر طولانی‌تر، امن‌تر و با هزینه تولید کمتر به بازار ارائه کرد، حتماً مقدار خوبی از این بازار بکر داخلی را می‌توان به دست آورد.

ترکی با بیان اینکه بیشترین سهم فروش باتری در دنیا مربوط به باتری‌های اسیدی و سپس باتری‌های لیتیومی است، گفت : علی رغم محبوبیت زیاد، این دو مدل باتری دارای مشکلات و معایب زیادی هستند؛ سمی بودن، استفاده از عناصر کمیاب، طول عمر کم، خطر اشتعال، هزینه ساخت و تولید زیاد بعضی از این معایب است.

انتهای پیام/





وی تاکید کرد: با توجه به انعطاف پذیری گرافن، با کاتد‌ها و آند‌های سنتز شده می‌توان باتری‌های انعطاف پذیری را نیز ساخت.

بخوانید:  کشف جت اسکی 5 میلیاردی قاچاق در بندرعباس

وی با بیان اینکه تنها یک شرکت خارجی ادعای تولید باتری گرافنی با فناوری نانو دارند که در حد نمونه اولیه است، افزود : این باتری با باتری‌های اسیدی نیکل کادمیوم در حال رقابت است، زیرا ظرفیت باتری‌های گرافتی ۲.۵ برابر از باتری‌های اسیدی بیشتر است.

وی با اشاره به کاربرد‌های این باتری‌های گرافنی گفت: ذخیره انرژی تولید کننده‌های انرژی پاک خورشیدی و بادی، اتاق‌های باتری برای تأمین برق مورد نیاز کابینت‌های باتری ساختمانی، باتری روشنایی خیابان و باتری ماشین به جای باتری‌های اسیدی از دیگر کاربرد‌های محصول تولید شده در این شرکت هستند.

مدیر شرکت افزود : با توجه به ویژگی‌های خاص گرافن، این باتری دارای چرخه عمر بسیار زیادتر از باتری‌های لیتیومی (حداقل ۳ برابر) بیشتر است و ساختار کاتدی و آندی در تعداد دفعات باتری به حداقل مقدار خود برسد.

وی با بیان اینکه در باتری‌های معمولی از لیتیوم، کبالت، نیکل و… استفاده شده است، گفت:، اما با توجه به اینکه قسمت منفی و مثبت باتری از گرافن است، از هیچ از مواد موجود در باتری‌های معمولی جز گرافن بهره نبردیم.

مدیر عامل شرکت با بیان اینکه ظرفیت باتری‌های اسیدی ۴۰۰ میلی آمپر ساعت در گرم است، افزود :  اما باتری‌های گرافنی تولید شده در این شرکت ۱۰۰ میلی آمپر ساعت در گرم است. ضمن اینکه قیمت خرید این باتری‌ها نیز کمتر از باتری‌های معمولی است.

خبرگزاری برنا؛ روزبه ترکی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان درباره تولید تجهیزات برای پست‌های فشار قوی برق در این شرکت گفت: با تحقیقاتی که طی ۵ سال اخیر آغاز کردیم موفق شدیم انواع گرافن و مواد گرافنی را سنتز کنیم و موفق به کسب دانش فنی باتری‌های گرافنی با فناوری نانو شدیم.

بخوانید:  اوقات شرعی اهواز در 10 فرودین ماه 1403 + دعای روز هجدهم ماه رمضان

وی گفت :  در حال اخذ استاندارد‌ها هستیم که بتوانیم به صورت انبوه تولید کنیم و به بازار برسانیم.

وی افزود : باتری‌های گرافنی دارای مواد اکتیو تمام کربنی بوده و بدون استفاده از فلزات کمیاب و گران قیمت می‌تواند جایگزین خوبی برای باتری‌های فوق باشد لذا باتری گرافنی ساخت این شرکت با هزینه بسیار کم و تکنولوژی بسیار ساده ساخته می‌شود.

وی گفت: به دلیل رسانایی الکتریکی و حرارتی زیاد، ساختار منسجم، قابلیت انعطاف، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و مساحت سطح خیلی زیاد گرافن، این ماده انتخاب بسیار خوبی برای انواع ذخیره ساز‌های انرژی است از این رو این شرکت از این ایده استفاده کرد و به دانش ساخت انواع باتری‌های گرافنی رسید.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

ترکی با اشاره به برنامه‌های این شرکت گفت: ما توانایی ساخت باتری‌های گرافنی در قالب‌های «باتری‌های کیسه‌ای»، «باتری کاغذی»، «باتری بدون Current Collrctor (بدون ورق مس و آلومینیوم به عنوان الکترود)» دارا هستیم .