بادکنک هلیومی و برف شادی خطرناک هستند، استفاده نکنید!

این کارشناس ایمنی گفت: رفتار برخی از مواد محترقه اصلا مشخص نیست و ساخت آن ها کاملا به صورت کارگاهی و تجربی انجام شده است. این مواد دست ساز اصلا برچسب اطلاعات ندارند.

وی با بیان اینکه عموم مردم نسبت به مسائل ایمنی آگاهی ندارند، اظهار کرد: افرادی که در جشن ها شرکت می کنند اغلب سرآغاز شروع برخی هیجانات هستند. شاید این با شروع یک صدا آغاز شود و حوادثی را رقم بزند که هم خود و هم تماشاچیان آسیب ببینند. به عنوان مثال آتش بازی ها نیاز به فضایی باز دارد که تماشاچیان در محدوده ای ایمن آتش بازی را مشاهده کنند.

وی گفت: به همین دلیل دیگر بادکنک هایی که تحت عنوان بادکنک های هلیومی به فروش می رسند مورد اعتماد نیستند.

رفتار برخی از مواد محترقه اصلا مشخص نیست و ساخت آن ها کاملا به صورت کارگاهی و تجربی انجام شده است. این مواد دست ساز اصلا برچسب اطلاعات ندارند.

به گزارش برنا؛ یک کارشناس ایمنی با اشاره به خطراتی که بادکنک های هلیومی و برف های شادی ایجاد می کنند، گفت: در حال حاضر گاز هلیوم گران شده است و افراد فروشنده برای پر کردن بادکنک ها از گازی سبک استفاده می کنند که قابلیت اشتعال دارد. در اصل گازی که استفاده می شود گازی سبک تر از هواست اما هلیوم نیست. این بادکنک ها به محض ترکیدن و پخش شدن به دلیل وجود شعله ای مثل شعله شمع و.. مشتعل می شوند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  کنایه مجری طنزپرداز تلویزیون به مسیح علینژاد





منبع


آیا این خبر مفید بود؟

وی با بیان اینکه مراسم آتش بازی در بسیاری از جشن های دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: اما استفاده از مواد محترقه و منفجره بحثی مجزا از آتش بازی است. این باید برای مردم مشخص شود که در همه دنیا از آتش بازی استفاده می شود، اما آتشی که تحت کنترل باشد. این در در حالی است که آتش حاصل از مواد محترقه و منفجره آتش غیر قابل کنترل است.

بادکنک هلیومی و برف شادی خطرناک هستند، استفاده نکنید!