بارش‌ها در استان اردبیل ۲۹ درصد افزایش یافت

کوهی اضافه کرد: از سوی دیگر شهرهای نیر در مرکز استان با ۲۳.۳ و کوثر در جنوب استان با ۲۳.۱ میلی‌متر کمترین میزان بارش‌ها را از ابتدای سال آبی جاری داشته‌اند.

کوهی با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش منابع آبی و رواناب‌های استان خواستار توجه و حساسیت افکار عمومی به مساله کم‌آبی شد و گفت: هرگونه برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران درباره آب باید بر اساس این روندهای کاهشی در دستور کار قرار بگیرد و مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت همچنان در دستور کار متولیان امر و بهره‌برداران باشد.



منبع

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیش‌بینی شده بود میزان بارش‌ها در استان کمی بیشتر از نرمال بوده و برخلاف ادعاهای مطرح شده درباره پدیده ال نینو افزایش بارش‌ها قابل توجه نبوده است.

وی یادآورشد: میزان بارندگی‌های استان در مقایسه با سال آبی گذشته افزایشی بوده است ولی در مقایسه با دوره بلند مدت روند کاهشی را نشان می‌دهد.

به گزارش برنا؛ مجید کوهی روز دوشنبه اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر۱۴۰۲) تا ۱۹ آبان ماه جاری ۴۰.۲ میلیمتر بارش در استان ثبت شده است این در حالی است که این رقم در سال آبی گذشته ۳۱.۱ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل استان اردبیل اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری در شهرستان بیله‌سوار در شمال استان با ۶۰.۹ میلمتر بیشترین میزان بارش‌ها ثبت شده است و شهرهای گرمی با ۵۹ میلی‌متر و پارس‌آباد با ۵۰.۸ میلی‌متر در رتبه‌های بعد قرار دارند.

وی در عین حال گفت: طی مدت مشابه در دوره بلند مدت میزان بارش‌ها ۴۹.۶ میلیمتر بوده است که نشان دهنده کاهش ۱۹ درصدی بارش‌های استان در این دوره است.

بخوانید:  کتاب و برنامه‌‌های مربوط به آن همیشه مظلوم بوده است