بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

استاندار کردستان با اشاره به سومین سفر هیات دولت به کردستان در اواخر هفته جاری، ادامه داد: به بهترین شکل ممکن توانسته‌ایم وعده‌ها و مصوبات دور اول سفر را محقق کنیم،تخصیص‌های مناسب را جذب و پروژه‌های نیمه تمامی که سالیان سال مطالبه مردم عزیز این استان بوده را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

زارعی کوشا افزود: امیدواریم از این کانال شاهد تبادلات مرزی، شکوفایی فعالیت‌های اقتصادی و رونق اشتغالزایی برای مردم مرزنشین باشیم.

انتهای پیام/



منبع

او از تلاش و حمایت‌های قرارگاه پرافتخار حمزه سید الشهدا، سپاه و مرزبانی و اعضای شورای تامین و دستگاه های نظارتی استان نیز قدردانی کرد و گفت: شهادت می‌دهم این بزرگواران، با تمام توان و دلسوزی پیگیر بازگشایی گذرگاه‌های مرزی در استان بوده‌اند.

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه مرز در تمام دنیا ناموس مملکت محسوب می‌شود و مرزبان و مرزدار وظیفه حراست و صیانت از مرزها را دارند، هدف از بازگشایی مرزها را ساماندهی کسب و کار و معیشت مرزنشینان، تثبیت درآمد، تقویت مبادلات اقتصادی و صیانت بهتر از مرزها اعلام کرد.

او با اشاره به مزیت بازگشایی مرزها به عنوان نماینده دولت و خدمتگزار مردم، افزود: دولت سیزدهم حقیقتا نسبت به استان کردستان توجه ویژه دارد که افتتاح و بهره‌برداری از چندین کلان پروژه عمرانی از جمله فرودگاه سقز و راه آهن سنندج -همدان در هفته جاری، گواه این ادعا است.

زارعی کوشا بیان کرد: با بازگشایی بازارچه های مرزی، وضعیت اشتغال و معیشت مردم مرزنشین استان بهبود پیدا می کند و افزون بر این بازار شهرهای مرزی هم رونق خواهد گرفت.

بخوانید:  ادامه همکاری با ساپینتو منطقی است/ مشکلات امسال روی نتایج استقلال تاثیر گذاشت

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان روز شنبه در جریان سفر به شهرستان سقز و طی مراسمی بازارچه مرزی سیف سقز را رسما بازگشایی کرد.

استاندار کردستان با اشاره به همت دولت برای بازگشایی مرزها دردور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان، اضافه کرد: توافق کرده‌ایم برای بازگشایی بازارچه سیف، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال جهت زیرساخت‌های این بازارچه هزینه شود.

استاندار کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مرزنشنیان استان بازگشایی مجدد بازارچه های مرزی است، افزود: فعالیت بازارچه مرزی هنگه ژال بانه هم اول آبان امسال به طور رسمی آغاز شد.