بازار محوری و استفاده از تجربیات موفق برای توسعه صادرات ضرورت دارد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: توجه به استاندارد‌های تجاری و صادراتی کشور‌های هدف صادراتی نیز نکته حائز اهمیتی است، همچنین مشوق‌ها و مدل‌های همکاری نیز در توسعه صادرات نقش تعیین کننده‌ای دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در دیدار با مدیران شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC)، افزود: برای حضور در بازار‌های صادراتی انعطاف پذیری بسیار مهم است، انعطاف پذیری هم از سوی صادرکنندگان و هم بخش دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.

هدفمندسازی یارانه‌ها و مشوق‌های صادراتی، توسعه فروش و انبارداری در کشور‌های هدف، استفاده از پلتفرم‌ها و سکو‌های فروش آنلاین جهانی، ایجاد و توسعه بازار‌های جدید صادراتی، صدور ضمانتنامه‌ها، فرهنگ سازی شرکت‌های مدیریت صادرات و ارتقاء آموزش‌های لازم به ذینفعان، حمایت از بازاریابی، اعزام هیئت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌ها، بازار محوری به جای محصول محوری، تغییر نگاه به پاویون‌های تخصصی در نمایشگاه‌های خارج از کشور، جذب و حفظ خریدان خارجی، کیفی‌سازی محصولات و .. از مهمترین پیشنهادات ارائه شده، توسط شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) در این نشست بوده است.

انتهای پیام/



منبع

مقیمی، همچنین گفت: از نظریات بخش خصوصی و تشکل‌ها در راستای توسعه صادرات در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها استفاده می‌کنیم.

در این نشست مدیران شرکت‌های مدیریت صادرات (EMC) به بیان مهم‌ترین دغدغه‌ها، مسائل، مشکلات و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود پرداختند.

وی، اضافه کرد: بخش دولتی نیز باید در آیین نامه‌ها و قوانین منعطف باشد و در صورت نیاز بازنگری را در دستور کار خود قرار دهد.

بخوانید:  اعلام درآمد پرسپولیس از جام جهانی 2022 قطر + سند