رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، ادامه داد: توجه به استانداردهای تجاری و صادراتی کشورهای هدف صادراتی نیز نکته حائز اهمیتی است، همچنین مشوقها و مدلهای همکاری نیز در توسعه صادرات نقش تعیین کنندهای دارد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، در دیدار با مدیران شرکتهای مدیریت صادرات (EMC)، افزود: برای حضور در بازارهای صادراتی انعطاف پذیری بسیار مهم است، انعطاف پذیری هم از سوی صادرکنندگان و هم بخش دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.
هدفمندسازی یارانهها و مشوقهای صادراتی، توسعه فروش و انبارداری در کشورهای هدف، استفاده از پلتفرمها و سکوهای فروش آنلاین جهانی، ایجاد و توسعه بازارهای جدید صادراتی، صدور ضمانتنامهها، فرهنگ سازی شرکتهای مدیریت صادرات و ارتقاء آموزشهای لازم به ذینفعان، حمایت از بازاریابی، اعزام هیئتهای تجاری و حضور در نمایشگاهها، بازار محوری به جای محصول محوری، تغییر نگاه به پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای خارج از کشور، جذب و حفظ خریدان خارجی، کیفیسازی محصولات و .. از مهمترین پیشنهادات ارائه شده، توسط شرکتهای مدیریت صادرات (EMC) در این نشست بوده است.
انتهای پیام/