بازار ویتنام، دروازه ورود به بازار جنوب شرق آسیاست

صمد یوسفی اصل در جریان سفر به ویتنام، در دیدار با علی‌اکبر نظری سفیر ایران در هانوی، ضمن ارائه ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان، به بحث و بررسی در خصوص شاخص‌های اقتصادی طرفین و امکان‌سنجی تبیین همکاری‌های مشترک و ارائه راهکار‌های عملی بر اساس نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدید‌ها پرداختند.

علی‌اکبر نظری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هانوی نیز با اشاره به‌تناسب ساختار سیاسی و نوسانات اقتصاد جهانی و جایگاه کشور ایران در این جبهه اقتصادی، گفت: حفظ ثبات اقتصاد کلان یکی از ویژگی‌های مهم و شاخص کشور ویتنام است که موجب ایجاد انگیزه در فاکتور تولید و ورود به بازار‌های جهانی شده است.

وی همچنین با تأکید بر این مهم که فرهنگ‌ها و سبک زندگی جوامع از عوامل اصلی و تعیین‌کننده در رویکرد‌های اقتصادی و تولیدات آن مناطق هستند، اظهار کرد: صنعت کفش می‌تواند موجب پیوندی عمیق بین ویتنام و شهر هیدج زنجان و تبیین الگو‌های همکاری‌های مشترک برای عرضه این محصول در بازار‌های جهانی شود، چراکه شهر هیدج یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کفش در ایران محسوب می‌شود و به کشورهایی، چون مصر، تونس، آذربایجان، عراق، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز صادر می‌شود.

رئیس اتاق زنجان ادامه داد: ترسیم خط همکاری و تولید مدرن و به‌روز کفش، فی‌مابین ویتنام و هیدج نه‌تن‌ها ما را با تقاضای بازار‌های جهانی همگام خواهد کرد بلکه فرصت ویژه‌ای را نیز به‌منظور شناخت فرهنگ، ویژگی‌های بازار، روحیات تجار و نحوه تجارت مردمان کشور‌های آسیای جنوب شرقی، برای ما ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، رِِییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به تجربه‌های موفق کشور ویتنام به‌ویژه در آزادسازی اقتصادی، اصلاح سیاست‌های پولی و مالی و … اظهار کرد: فعالیت در بازار این کشور آسیای جنوب شرقی، دروازه‌های ورود به بازار‌های پربازده سنگاپور، تایوان و اندونزی را نیز به روی ما خواهد گشود.

بخوانید:  برگزاری اردوی جهادی پزشکی در روستای قشلاق دوم شهرستان قرچک

یوسفی اصل در این دیدار، سایر ظرفیت‌های بالقوه و صنایع، ازجمله صنعت برق و فناوری دیجیتال را نیز مستعد آغاز همکاری‌های سودمند عنوان کرد و افزود در این شرایط نیاز است با اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، زمینه‌های شناخت طرفین، بستر‌های گفتگو‌های تجاری، فرصت‌های بهبود تجارت خارجی و جذب سرمایه‌گذار خارجی فراهم شود.

ازجمله برنامه‌های دیگر رئیس اتاق زنجان در این سفر، دیدار با نماینده ایرانی اتاق مشترک بازرگانی ویتنام و ایران بود که در این نشست نیز موضوعاتی از قبیل نحوه توسعه همکاری‌های بخش خصوصی طرفین، نحوه عقد توافق‌نامه‌های تجاری و امضای موافقت‌نامه‌های تجاری با دیگر کشور‌ها از طریق سازمان تجارت جهانی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/



منبع

سفیر در هانوی، پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری را پرفایده تلقی کرده و تأکید کرد؛ انجام این مهم یکی از رویکرد‌های اساسی سفارت‌خانه ایران در ویتنام است.