بازدید سرزده معاون فرماندار و جمعی از اعضای کمیته بحران از مناطق سیلزده سیروان

معاون فرمانداری سیروان افزود: با توجه به هشدار هواشناسی اطلاع رسانی لازم به عشایر و روستائیانی که در مسیر رودخانه‌ها و مسیلها هستند، برای جلوگیری از ایراد هرگونه خسارت برای خود و احشام آنها به صورت حضوری و پیامکی انجام شود.



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ معاون فرماندار سیروان در این بازدید گفت: روستای حسن گاوداری بدلیل قرار گرفتن در بین کوههای قلارنگ، مله گاون، سیوان، سم خر، تیپ سان و دره قره ماش هر ساله در فصل بارش بدلیل عدم تکمیل طرح های آبخیزداری و غیره ،متاسفانه برخی از امکانات زیرساختی آن تخریب می شود و انتظار می رود که منابع طبیعی با تکمیل طرح های آبخیزداری از حوادث احتمالی غیرمترقبه برای روستای مذکور جلوگیری کند.

” دبیر آبیاری ” با اشاره به اینکه منابع طبیعی شهرستان باید نقاط حادثه خیر و مناطقی که فاقد طرح های آبخیزداری هستند را شناسایی تا در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای تامین اعتبار مطرح شود، افزود: روستای حسن گاوداری بدلیل قرار گرفتن در بین کوههای صعب العبور نیازمند تامین اعتبار در زمینه اجرای طرح های آبخیزداری است که انتظار می رود منابع طبیعی استان برای این موضوع چاره اندیشی کند.

 وی اظهار داشت: با توجه به اثر مخاطره سامانه مذکور که منجر به بالا آمدن آب و طغیان رودخانه ها و ایجاد روان آبها و سیلابی شدن مسیل ها، ریزش جاده ها و احتمال تخریب پل ها، جاده ها و شکستن سازه های سبک و شاخ و برگ درختان می شود که توصیه می‌شود دامداران ، گردشگران اطراف رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

بخوانید:  10 روش تامین آب پاک

معاون فرماندار سیروان با بیان اینکه در پی بارش رحمت الهی  متاسفانه برخی از راههای بین روستا و جاده عشایری منطقه و همچنین برخی از جاده های بین مزارع تخریب شده است که نیاز به بازسازی دارد، تصریح کرد: دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا باید با ادارات مذکور همکاری کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به تعمیر، بازسازی  و مرمت آنها اقدام گردد.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر بسیاری از راههای ارتباطی  بین مزارع کشاورزی و عشایر منطقه تخریب شده شده است، اظهار داشت: ادارات جهاد کشاورزی و امور عشایری شهرستان هر چه سریعتر نسبت به بازگشایی راههای عشایری و جاده های بین مزارع اقدام کنند تا مردم بدون دغدغه به زندگی خود ادامه دهند.

آبیاری با بیان اینکه دولت سیزدهم به مناطق روستایی توجه ویژه ای دارد، تاکید کرد: دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان در آماده باش کامل باشند و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با هر گونه بحران احتمالی در این شهرستان اندیشیده شود.