بازشناسی افکار و اندیشه‌های اساتید فرهنگ و هنر و علم، وظیفه همگانی است

محمدی اضافه کرد: ما دانشمندان بلندمرتبه‌ای را در جغرافیای تمدنی ایران و اسلام پرورانده‌ایم که هرکدام نقش مهمی در تحولات علمی، اجتماعی و فرهنگی جوامع و ملت‌ها داشته‌اند و امروز بازشناسی افکار و اندیشه های این دانشمندان وظیفه همگانی است و نقشی مهم در تحول و هویت‌مندی جامعه ما خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت بازشناسی افکار و اندیشه های اساتید فرهنگ و هنر و علم تاکید کرد و آن را وظیفه همگانی دانست.

محمدی گفت: در عصری که هنوز علم راه به اساطیر می برد و گفتار علمی به معنی دوران معاصر آن رواج نیافته بود این حکیم ایرانی به مثابه یک دانشمند دوران شکوفایی علم و فناوری به پژوهش علمی و مراحل صحیح آن به زبان شعر اشاره کرده است.

 





به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تراب محمدی در همایش نظامی گنجوی در دانشگاه تبریز، گفت: یکی از مهمترین مولفه های پاسداشت اسطوره ها و مواریث ملی، توجه به گفتمان آینده نگرانه و پیشرفت گرایانه موجود در آثار بزرگان علم وادب و هنر این سرزمین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: حکیم نظامی گنجوی بیش از صدسال پیش و قبل از دوره رنسانس به مراحل و روش تحقیق در معنی خاص آن همچون نوشتن طرح، جمع آوری اطلاعات، جستجو در پیشینه تحقیق و در نهایت بیان مطلبی تازه و جدید عنایت داشته که به طور خاص در مقدمه هفت پیکر هم با زبان شعر به آنها اشاره کرده است.

بخوانید:  خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور/کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در بیشتر مناطق



بازشناسی افکار و اندیشه‌های اساتید فرهنگ و هنر و علم، وظیفه همگانی است

همایش نظامی گنجوی به مناسبت هفته بزرگداشت این شاعر پرآوازه با حضور جمعی از استادان دانشگاه، شاعران و پژوهشگران حوزه ادبیات در دانشگاه تبریز برگزار شد و چهره‌های ادبی و شعرا مقالات و اشعاری در این زمینه قرائت کردند.





منبع

انتهای پیام



آیا این خبر مفید بود؟


|