بالاترین ثبت ازدواج در سطح کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به استقبال جوانان و زوج های جوان سیستان و بلوچستان از مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، یادآور شد: امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و جوانان، شاهد راه‌اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در تمام شهرستان‌های استان باشیم که نقش بسیار اثرگذاری در تحکیم بنیان خانواده ایفا می‌کنند.

وی در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه شاخص های ازدواج در استان مرزی و پهناور سیستان و بلوچستان مطلوب بوده و باید در پرداخت تسهیلات ازدواج نیز زوج های جوان این استان حمایت ویژه شوند.

انتهای پیام/



منبع

وی خاطر نشان کرد: رویدادهای ایده‌پردازی برای امر ترویج و تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده با عنوان رویدادهای ملی جامعه پرداز در دست اجرا است.

به گزارش باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، صبح امروز چهارشنبه 10 آبان ماه 1402 حجت‌الاسلام مهدی متقی فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر به سیستان و بلوچستان با عباس شیبک مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدار و گفت وگو کرد.

عباس شیبک مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، گفت: با توجه به موقعیت حساس جغرافیایی سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور و جوان ترین استان کشور، باید جوانان این منطقه مورد حمایت ویژه تر قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون بالاترین ثبت ازدواج در سطح کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان است، ولی متاسفانه بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج کوتاهی می کنند و در انتهای جدول آماری قرار داریم.

بخوانید:  یک قربانی دیگر از لیگ برتر در جام حذفی/ تقابل جالب در ارومیه

وی با اشاره به اهمیت مشاوره در استحکام روابط زوجین و خانواده ها، تاکید کرد: خدمات مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده باید در سراسر استان ها به ویژه در سطح مناطق محروم پراکنده و گسترده شود.

متقی فر در ادامه افزود: دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت، آمادگی هر گونه همکاری در زمینه ارتقا و پیشرفت جوانان مستعد و خلاق سیستان و بلوچستان را دارد.

تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج زوج جوان، بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و متخصص، اختصاص بودجه تخصصی در بحث جوانان و ازدواج برای مرزی ترین استان کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.