با برخی از کشورهای اروپایی با واسطه همکاری علمی و فنی داریم/ آغاز طراحی موتور دیزل سنگین با قدرت بالای 4هزار اسب بخار





منبع
آیا این خبر مفید بود؟

این مقام بلند پایه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص تحقیق و توسعه موتور بومی خاطرنشان کرد: الان این اتفاق درموتورهای سبک انجام می‌شود اما موتورهای سنگین، پایه دریایی نیست و ما اینها را دریایی سازی و مشکل کشور را حل می کنیم و با توجه به تحریم‌ها اجازه نمی دهیم کشور معطل یک خرید ازخارج بماند. 

علیپور با بیان اینکه “وزارت دفاع در بحث دیپلماسی دفاعی فعال است” اظهار داشت: جلساتی با عزیزان وزارت امور خارجه، سفرا و نمایندگان وزارت دفاع در کشورهای دیگر داشتیم که در بحث دیپلماسی خیلی قوی عمل کردند؛ دولت هم از این موضوع حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه “برای همه کشورها دیزل سنگین مهم است چون اقتدار ایجاد می‌کند” عنوان کرد:فرض کنید ناوشکن دنا موتور دیزل نداشت طبیعتا نمی‌توانست تحرک داشته باشد؛ موتورهای دیزل سنگین که معمولا  5هزار 6 هزار اسب بخار قدرت شان است کسی به ما نمی فروشد بنابراین ما مجبور بودیم خودمان طراحی کنیم و بسازیم یا از موتورهای پایه‌های زمینی  استفاده کنیم و آنها را به دریایی تبدیل و روی ناوها نصب کنیم که این کارها انجام شد.

مشاور وزیر دفاع افزود: با کشورهای روسیه و چین و خیلی از کشورهای دیگر همکاری علمی و فنی داریم و با برخی از کشورهای اروپایی با واسطه این این همکاری انجام می‌شود.