با تسهیل در ساخت مسکن روستایی ونهضت انتقال آب با لوله می توان از مهاجرت جلوگیری کرد

 



منبع

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: چند طرح مهم آبی در استان مانند احداث سد بورمانک، باراجین، بهگانه رود و ساماندهی شاهرود برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدواریم ضمن تخصیص اعتبار مناسب از ظرفیت بسیج سازندگی در اجرای این طرحها استفاده کنیم.

سیاهکلی در خصوص تامین نیازهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: از ظرفیت مدارس بلا استفاده آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای استان می توانیم برای راه اندازی واحدهای سیار کانون استفاده کنیم. 

image_2022_7_14-15_55_43_228_1n2

image_2022_7_14-15_55_35_670_urF

بسیج سازندگی رکوردشکن شده است

image_2022_7_14-15_55_36_495_PKl

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر روستا حدود یک تا 4 کیلومترلوله گذاری نیاز دارد و در صورت تخصیص اعتبار مناسب با خرید لوله های 60 و 110 تا 250 میلیمتری و انتقال آب از طریق لوله می توانیم روستاها را از بی آبی نجات دهیم.

مهندسی سازی سربند جوی ها ضروری است

سیاهکلی اظهارداشت: سربندهای جوی ها بایستی مهندسی سازی شودتا آسیب نبیند و هزینه ها هدر نرود لذا از معاون برنامه بودجه استان انتظار داریم برای اجرای این طرح اعتباراتی پیش بینی کند. 

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: از مدیران شرکت آب منطقه ای هم درخواست می کنیم در صورت ارائه درخواست دیوارکشی در محدوده شاهرود و الموت رود ضمن بررسی کارشناسی به کشاورزان الگو دهند تا این مطالبه پاسخ داده شود و با آن مخالفت نکنند.

انتهای پیام    

وی اضافه کرد: مساجد باید به کانون تحول دینی، اجتماعی و فرهنگی شهر و روستا تبدیل شود و در برخی مناطق این مساجد حتی سرویس بهداشتی مناسبی ندارند و در سال گذشته از اعتبار در اختیار نمایندگان کمک کردیم تا بخشی از نیازها تامین شود.

بخوانید:  نمایش و تحلیل «برای پس از مرگم» در «پاتوق مستند»

وی گفت: در خصوص برداشت سهم آب از رودخانه شاهرود باید همت و جدیت بیشتری داشته باشیم زیرا در گذشته از سهم 25 میلیون مترمکعب آب این بخش نتوانستیم استفاده بهینه کنیم و نیمی از آن را برداشت کردیم در حالی که باید حداقل 30 میلیون مترمکعب از آن برداشت کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری جهاد کشاورزی بایستی انقلاب لوله بویژه در اراضی شیب دار با مشارکت روستاییان در استان شکل بگیرد و تسریع شود و با دادن اختیارات بیشتر به مدیران جهاد زمینه تحول در این بخش را ممکن کنیم.

ساخت و سازهای مسکن روستایی را تسهیل کنیم

سیاهکلی از بی توجهی به مساجد هم انتقاد کرد و گفت: شرایط مساجد خوب نیست و در جلساتی که هر چهارشنبه ر مساجد شهر قزوین داریم و در مراجعه مردم محلات با مشکلات زیادی مواجه شده ایم که رفع آنها باید در اوئلویت قرار گیرد.

سیاهکلی تصریح کرد: مدیریت منابع آبی در این وضعیت الزامی است و آمادگی داریم در نشست با وزیر نیرو برای تسهیل گری اقدام کنیم.

لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهارداشت: با توجه به چالش بحران آب بایستی از ظرفیت های خود بهترین استفاده را داشته باشیم و با مشارکت روستاییان و کشاورزان با تحقق نهضت لوله تحول اساسی در انتقال آب کشاورزی به مناطق ایجاد کنیم.

این نماینده با ابراز رضایت از عملکرد بسیج سازندگی گفت: انصافا بسیج سازندگی در اجرای طرح های عمرانی از نظر سرعت عمل و هزینه ها رکورد زده است و باید از این ظرفیت در هر طرحی که پیمانکار آمادگی اجرا ندارد و یا مقرون به صرفه نیست استفاده کنیم. 

بخوانید:  وزارت علوم نگاه ویژه ای به دانشگاه های مازندران دارد

مساجد باید کانون تحولات دینی و اجتماعی شود

سیاهکلی یادآورشد: اگر بخواهیم روستاییان در مناطق خود بمانند و مهاجرت نکنند و شهرها نیز از حاشیه نشینی نجات یابد و خلوت تر شود باید رویکرد ما ایجاد زیرساخت های اساسی، کمک به ساخت آسان مسکن، بهسازی خانه های روستایی، ایجاد اشتغال و توجه به معیشت روستاییان باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین روز پنجشنبه با حضور لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، علی رحمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، کاظمی فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری قزوین تشکیل شد.

وی توجه به راه عشایر را مهم دانست و یادآورشد: ایل راهها و ساخت پلهای ارتباطی در روستاها در اولویت برنامه های اداره راهداری قرار گیرد و در اجرای طرحها نیز از ظرفیت بسیج سازندگی بیشتر استفاده شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه لازم است در این زمینه نیز نگاه ویزه داشته باشد تا بتوانیم مشکلات اساسی مساجد را حل کنیم و ما نیز آماده همکاری هستیم.