با مصرف این ماده غذایی لاغر می مانید

از خواص لوبیا قرمز می‌توان به ادرار آور بودن آن اشاره کرد که این امر موجب درمان بیماری‌های کلیه (سنگ کلیه) و مثانه می‌شود. همچنین این لوبیا برای ریه هم مفید می‌باشد. مواد و ترکیبات موجود در لوبیا شامل پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، منیزیم، نشاسته، پتاسیم، فیبر، ویتامین‌های B۳ و B۵، آهن و اسید فولیک است





منبع

از خواص لوبیا قرمز می‌توان به نداشتن کلسترول و چربی اشاره کرد که این امر برای قلب و عروق مفید است. این منبع عالی پروتئین گیاهی جایگزین خوبی برای گوشت می‌باشد بدین ترتیب چربی‌های اشباع شده در بدن کاهش می‌یابد و سطح کلسترول در خون تنظیم می‌شود. وجود مواد معدنی کلسیم، پتاسیم و منیزیم به کنترل و کاهش فشار خون کمک می‌کنند. لوبیا قرمز سرشار از مواد معدنی همچون فولات است که این ترکیبات هم برای سلامت قلب و هم برای گرفتگی و اسپاسم عضلانی بسیار مفید هستند.

یکی دیگر از خواص لوبیا قرمز همچون حبوبات دیگر موثر بودن در کنترل و کاهش وزن است. به دلیل دارا بودن حجم بالایی از پروتئین، نشاسته مقاوم و فیبر، شخص را تا مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. همچنین مانع از بین رفتن بافت ماهیچه‌ای و عضلانی در حین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن می‌شود. موجب تنظیم شدن متابولیسم بدن هم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انواع لوبیا‌ها همچون گوشت حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین هستند و غذایی سالم که خواص درمانی هم دارند. در اصل سه نوع لوبیا قرمز وجود دارد که شامل لوبیا قرمز، لوبیا آزوکی (لوبیا قرمز بزرگ) و لوبیا قرمز کوچک می‌شود.

بخوانید:  افتتاح ۲ پروژه در حوزه راه و آبرسانی ازنا

لوبیا قرمز جزء کامل‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید و قرار دادن آن در رژیم غذایی در حفظ و افزایش سلامتی بدن بسیار موثر است.

کنترل قند خون و دیابت

تقویت و رفع ناراحتی‌های قلبی و عروقی


|

با مصرف این ماده غذایی لاغر می مانید