با کاهش ۵ درصدی مالیات تولید۲۵ همت به تولید کمک مالی می شود


طغیانی: با کاهش ۵ درصدی مالیات تولید۲۵ همت به تولید کمک مالی می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش پنج درصدی مالیات بر تولید معادل ۲۵همت از بار تولید کم می‌کند، گفت: برآورد این است که با کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید ۲۵ همت از درآمد دولت کم می‌شود.

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش مالیات بر تولید، گفت: در شرایط فعلی هر چه بار تولید را کم کنیم موثر است. مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳قصد داشت که مالیات بر واحدهای تولیدی را کاهش دهد که دولت مخالفت کرد. الان خود دولت در قالب جداول این موضوع یعنی کاهش مالیات بر واحدهای تولیدی را آورده است و چون ما نمی توانستیم در قالب جداول حکم را تغییر دهیم لذا در اصلاحیه آن را آوردیم.

وی اظهار کرد: برآورد این است که با کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید 25 همت از درآمد دولت کم می شود ولی معادل 25 همت از بار تولید برداشته می شود و پولی که باید به تولید کننده بصورت وام می دادیم که به سرمایه در گردش آن کمک کنیم از این طریق می دهیم و می گوییم این درصد که مالیات است را پرداخت نکنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه نیز با هدف کمک به تولید مصوب شد یعنی مالیات بر فعالیت های غیر مولد. در واقع از کارهای غیر مولد مالیات می گیرید. الان شما وارد خرید و فروش دلار و طلا که می شوید نه مالیات می دهید و نه پروانه می گیرید و اگر نیرو داشته باشید هم نمی خواهید سهم تامین اجتماعی را بدهید هر چه در بیاورید سود خالص است. در واقع تا این حوزه درآمد زا وجود دارد کسی به سمت تولید نمی رود. کسی 200 یا 300 میلیارد داشته باشد سمت تولید نمی رود چراکه اگر به سمت تولید برود باید این را هزینه کند.

بخوانید:  وزیر آموزش و پرورش: مسیر شهید رئیسی ادامه دارد

وی خاطر نشان کرد: اگر این حوزه دلالی و سفته بازی مشمول مالیات شود قطعا هزینه خواهد داشت و سرمایه گذار با دو دوتا چهارتایی که می کند ترجیح‌ می دهد سرمایه اش را در بخش تولید سرمایه گذاری کند تا در بخشی ببرد که مالیات سنگین بپردازد.

انتهای پیام



منبع