بتن های پلیمری انواع بتن پلیمری خواص روش تولید بتن پلیمری کاربرد پلیمر در صنعت ساختمان ویکی پلاست

پر واضح است تنها مؤلفه‌ای که هزینه بتن پلیمری را تثبیت می‌کند رزین‌ها می‌باشند. از رزین‌های پلیمری که بطور معمول در این نوع بتن استفاده می‌شوند می‌توان به متاکریلات، رزین اپوکسی، رزین فوران، رزین پلی‌استر و ونیل استرها اشاره قالب بتن سپنتا کرد. که انعطاف و به شکل ساده‌تر قابلیت شکل‌پذیری بتن‌های پلیمری یک عامل اصلی در انتخاب آن توسط عوامل اجرا می‌باشد.

  • پر کننده های دانه ریز یا نرم مثل دانه های شیشه ای، سرامیکی و پلاستیکی اشاره کرد که برای کمتر کردن تخلخل بتن استفاده می شوند.
  • به منظور جلوگیری از ایجاد ترک‌های حرارتی در قطعات بزرگ، لازم است سرعت گرم و سرد شدن بتن کنترل گردد.
  • کارخانه های تولیدی بتن پلیمری توصیه هایی برای ذخیره سازی ، حمل و استفاده ی ایمن را ارائه می نمایند.
  • بتن پلیمری در طول تاریخ به دلیل هزینه های زیاد و مشکلات مربوط به تکنیک های سنتی تولید، به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است.
  • اندازه این سنگدانه‌ها در محدوده خاصی تعریف نشده و در هر سیستم پلیمری متفاوت است.
  • دمای کیورینگ بتن پلیمری، بایستی بین 7 تا 30 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد تا بتن به بهترین نحو عمل‌آوری شود.
همچنین مواد مهاجم شیمیایی که به شدت ماتریس سیمان پرتلند هیدراته قلیایی را مورد تهاجم و تخریب قرار می دهند، روی این بتن تاثیری ندارند. بتن پلیمری PC یک جسم آب گریز Hydrophobic بوده و در مقابل تهاجم شیمیایی مقاوم است. تاکنون حداکثر مقاومت ۱۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع در مورد آن بدست آمده است. طی گذشت سال‌ها توسعه حمل و نقل درون شهری و به ‌خصوص برون شهری و فعالیت‌های زیرساختی افزایش تقاضا برای استفاده از بتن پلیمری را در بر داشته است. این نوع بتن پلیمری ترزیق کردن یک منومر در بتن سیمان پرتلند پیش ساخته شده به دست می آید که بعدا به پلیمر جامد تبدیل می شود.

بخوانید:  پیراهن اسپرت مردانه فروش پیراهن اسپرت مردانه خرید پیراهن اسپرت مردانه خانه مد سیاناو

همه چیز درباره بتن ریزی و قالب برداری

بتن های پلیمری انواع بتن پلیمری خواص روش تولید بتن پلیمری کاربرد پلیمر در صنعت ساختمان ویکی پلاست از دیگر مزایای بتن پلیمری این است که در برابر مواد شیمیایی مثل محلول های قلیایی، مواد اسیدی و مواد مورد استفاده در کارخانجات و محیط های صنعتی مقاوم می باشند. این نوع بتن ها دارای مقاومت های بالای کششی و فشاری زیاد هستند و به صورت سریع اجرا می شوند و مقاومت خود را بدست می آورند. می توان از بتن پلیمری در سطوحی استفاده کرد که در طول سال در معرض رطوبت بالایی هستند. این مزیت در بتن پلیمری باعث بی نیاز شدن آنها از پرایمر شده است و کارایی آن را تا مدت های طولانی بالا برده است. در این رابطه خانواده بتن های پلیمری بهترین خاصیت ها را از خود نشان دادند.

بتن اصلاح شده با لاتکس ، که به بتن پلیمری با سیمان پرتلند نیز موسوم است، و همان بتن با سیمان پرتلند معمولی است که معمولا از جایگزین کردن یک لاتکس (امولسیون پلیمر) به جای بخشی از آب بتن ساخته می شود. انواع بتن های پلیمری بتن های باردار شده توسط پلیمر شامل بتن پرتلند پیش ریخته شده است که توسط یک سیستم مونومری باردار گردیده است و آماده واکنش است و متعاقب آن در محل پلیمریزه می شود. به وجود آمدن بتن پلیمری و ترکیبات بتن پلیمری باعث شد مهندسان و پیمانکاران زیادی به سمت این موضوع جذب شوند. در این مقاله ما درباره انواع بتن پلیمری و مزایا و کاربرد آن صحبت کرده ایم امیدواریم با خواندن مطالب فوق اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

بخوانید:  پیشینه تحقیق چیست؟ چاپ مقاله موسسه انتشاراتی اشراق | porseshneshan

بتن های پلمیری دارای مقاومت بالاتر ، مقاومت بیشتر در برابر مواد شیمیایی و خورنده ها ، جذب آب کمتر و پایداری بالاتر در مقابل پدیده یخ زدگی – ذوب نسبت به بتن سیمان پرتلند رایج می باشند. از طرفی بتن ‌های پلیمری نیاز به زمان کمتری برای پخت و جذب کامل آب دارند. با تمام این خصوصیات قیمت بتن‌ های پلیمری از بتن‌ های معمولی بالاتر است؛ اما زمانی که به خواص ایجاد شده در آنها نگاه می ‌کنیم واقعاً توجیه اقتصادی دارند و در دراز مدت مقرون ‌به‌ صرفه می ‌باشند. در برخی شرایط نیز چاره ‌ای جز استفاده از بتن ‌های پلیمری نداریم؛ مثلاً زمانی که بتن در برابر مواد شیمیایی خاصی قرار دارد و احتمال پدیده کاویتاسیون وجود خواهد داشت باید حتماً از بتن ‌های پلیمری استفاده نمود. در فصول سرد سال که احتمال یخ زدگی آب در ساختار بتن و سپس اختلال در جذب و گیرش مخلوط سیمانی و حتی ترک خوردگی و ورقه شدن آن بالا می رود به ترکیباتی نیاز است که جلوی یخ زدگی آب را بگیرند. ضد یخ بتن که به شکل پودر یا مایع تولید می گردد به مصالح بتن اضافه می شود تا نقطه انجماد فاز مایع به آب در مخلوط بتن پایینتر بیاید.

مزایا و معایب بتن پلیمری