بخش خصوصی بهتر است حمایت مالی تیم های ورزشی پایه را برعهده بگیرد/ حامی مالی تیم هندبال قزوین می شوم

این صادر کننده نمونه ملی یادآورشد: ضمن اینکه معمولا خیرین و کسانی که نگاه تعاملی به ورزش دارند و با هدف کمک به توسعه ورزش وارد این عرصه شده اند معمولا به دلیل احساس مسئولیت اجتماعی و کمک به کاهش آسیب های جامعه و سالم سازی فضا سرمایه های خود را بدون هیچ چشمداشتی وارد ورزش می کنند و این کمک ها فقط در ورزش نیز خلاصه نمی شود و در رفع سایر نیازهای اجتماعی نیز مشارکت دارند ولی نگاه تعاملی در حوزه دولتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما نداشتن مربی حرفه ای در سطح ملی در تیم های ورزشی است و اگر بتوانیم برای تربیت و تقویت مربی ورزشی هم همت کنیم به توسعه ورزش و کسب موفقیت های بیشتر کمک خواهد شد. 

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان صنعتی که افراد دلسوز و علاقمند به ورزش باشند در استان زیادند لذا انتظار داریم استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان آنها را شناسایی کرده و از آنها دعوت کنند به صورت اصولی وارد ورزش شوند و با برخورد مناسب این افراد را در این عرصه حفظ کنند تا حمایت از ورزش تداوم یابد.

news-164076784261cc216209cf7

انتهای پیام



منبع

این فعال اقتصادی تصریح کرد: می توانیم از هر حامی مالی در یک رشته استفاده کنیم تا هم کمک ها هدفمند و متمرکز شود و هم فرد انگیزه ادامه کار را داشته باشد در حالی که ما از یک سرمایه گذار می خواهیم در همه بخش ها هزینه کند و این رویکرد در عمل مشکل ساز می شود.

وی بیان کرد: در این میان مدیران ادارات و ارگانها نیز در این زمینه نقش دارند و باید همراهی لازم را داشته باشند و اگر یک صاحب صنعت با هر هدفی وارد ورزش شد آن را نگهدارند و نگذارند پشیمان شود.

وی اظهارداشت: تعداد محدودی از سرمایه گذاران که همچنان حمایت مالی خود را در ورزش ادامه داده اند بیشتر یا نهادهای شبه دولتی بوده و یا خیلی عاشق بوده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ دوره مربیگری درجه A کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، حسین باجیوند رئیس هیئت فوتبال استان و مهدی عبدیان عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال و از حامیان مالی ورزش و فعالان صنعتی استان در مجموعه فرهنگی ورزشی کانون رشد مینودر قزوین آغاز شده است.

بخوانید:  در شب یلدا اصلا آجیل شور نخورید!

این تولیدکننده نمونه کشور و استان تصریح کرد: تصمیم دارم با این رویکرد حمایت تیم های پایه در رشته هندبال استان را بر عهده بگیرم و در گامهای بعدی در صورت موفقیت در رشته های بسکتبال، والیبال و رزمی هم وارد سرمایه گذاری خواهم شد.

عبدیان در این باره اظهارداشت: اگر بخواهیم مدیران واحدهای صنعتی وارد ورزش شده و از فعالان رشته های مختلف ورزشی حمایت کنند باید شیوه و رویکرد ما در زمینه حمایت مالی کمی تغییر کند.

عبدیان تصریح کرد: تیم های لیگ برتر و لیگ یک هزینه های میلیاردی سنگین دارند و به  سختی هم می توانند نتیجه بگیرند اما باید از این حامیان مالی محافظت کرد تا در این عرصه بمانند و حضورشان تداوم یابد و یک فصل نباشد زیرا وقتی یک صنعتگر وارد ورزش شده و به نوعی در خرید بازیکن یا مربی و برگزاری مسابقات سرمایه گذاری و حمایت مالی می کند شاهد تحول در آن رشته می شویم و بخشی از دغدغه های ورزشکاران نیز برطرف می شود.

این دوره مربیگیری با مدرسی استادان اردشیر پورنعمت و میرمسعود میرزاده تا 4 شهریور ماه به صورت سه مرحله ده روزه به میزبانی هیئت فوتبال با حضور 24 مربی از سراسر کشور در حال برگزاری است.

Capture

این حامی ورزش در استان قزوین در پاسخ به این سوال که به نظر شما در قزوین چه رشته هایی با هزینه منطقی از سوی صنعتگران می تواند شکوفا شده و در مسیر پیشرفت گام بردارد گفت: من یک زمان در یک تیم بزرگ لیگ برتری هزینه می کردم و سرمایه های میلیاردی هم دیده نمی شد اما دیگر نگاهم به ورزش تغییر کرده و اگر یک دوره ای به ورزش حرفه ای اهمیت می دادم امروز به این نتیجه رسیده ام که بجای هزینه ای که مثلا برای دو یا سه بازیکن بزرگ و حرفه ای لیگ برتری در فوتبال می پرداختم بهتر است آن را برای شکوفایی ورزش 500 تا 1000 جوان و  نوجوان در رشته های مختلف تزریق کنم تا اثربخش تر بوده و افراد بیشتری را شامل شود. 

بخوانید:  مدیر OpenAI با تنظیم‌گری استارتاپ‌های کوچک هوش مصنوعی مخالفت کرد

14010219000196_Test_PhotoN

وی افزود: معمولا این انتظار وجود دارد که یک حامی مالی باید حتما وارد باشگاه داری و  حمایت از تیم های شاخص و لیگ برتری یا لیگ یک شود و این  درخواست ها همیشه نیز ادامه دارد و از سوی دیگر هیچ اهرم تشویقی در این همکاری نیز وجود ندارد.

عبدیان در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان بخش خصوصی برای باشگاه داری تمایلی دارید اظهارداشت: نیازی به باشگاه داری نیست چون هیئت ها فعال هستند و باشگاه داری می کنند و بخش خصوصی و حامیان مالی اگر برای تامین لباس و وسایل ورزشی، اعزام تیمهای پایه به مسابقات اقدام کنند اقدام موثری است و بدون تردید از میان این ورزشکاران چند ملی پوش هم بروز خواهد کرد.

در حاشیه این دوره مهدی عبدیان عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال و از حامیان مالی ورزش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در خصوص راه های جلب حمایت صنعتگران از ورزش و برنامه های خود به عنوان یک فعال اقتصادی در زمینه باشگاه داری به سوالات ما پاسخ گفت.

عبدیان اظهارداشت: به سرمایه گزاران و حامیان مالی توصیه می کنم بهتر است از این پس برای تیم های پایه در چند رشته وزرزشی هزینه کنند و به جای پرداخت چند میلیارد تومان برای یک تیم لیگ برتری که بخش بسیار کمی از هزینه های سالانه آن می شود بخشی از آن را در یک یا چند رشته مستعد هزینه کنند تا افراد بیشتری وارد ورزش شده و به رده های بالاتر برسند و با این روش حتما شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط در جامعه خواهیم شد.

عبدیان گفت: برای من بعنوان یک ورزش دوست بسیار اهمیت دارد که مثلا بتوانم در رشته هندبال 100 نفر جوان و نوجوان مستعد را جذب کرده و  آموزش درست آنها را در مسیر پیشرفت مهیا کنم و اگر دو نفر هم ملی پوش از آن خارج شود که براحتی امکان پذیر است برای ما کافی است و بقیه افراد هم که وارد فضاهای ورزشی شده اند از آسیب های اجتماعی در امان خواهند بود و ما به هدف رسیده ایم زیرا یک جوان سالم می تواند خانواده ای سالم را تشکیل دهد و آینده تضمین می شود.

بخوانید:  ضرورت اجرای حساب واحد خزانه در نظام سلامت/ سهم آموزش و پژوهش در دانشگاه های علوم پزشکی فقط ۱۰ درصد است

image_2022_7_11-20_14_53_475_2QJ

عبدیان گفت: نباید توقع داشته باشیم که یک فعال اقتصادی در همه رشته های ورزشی و یا ورزش حرفه ای ورود کند چون هزینه ها سنگین و منابع مالی محدود است و نمی توان بدون برنامه انتظار داشت یک سرمایه گذار براحتی در همه امور ورود کرده و هزینه کند.

عبدیان گفت: افرادی که وارد مشارکت و حمایت مالی در ورزش می شوند بعد از مدتی بدلیل افزایش تصاعدی هزینه ها دچار رخوت و بی انگیزگی شده و  کار را رها می کنند در حالی که اگر ما یک سرمایه گذار صنعتی را به صورت منطقی برای یک رشته و در ورزش های پایه جذب کنیم و در طول سال هم فشار مالی بیش از حدی به وی وارد نکنیم و اجازه دهیم خودش مسیر تعریف شده را تا حصول نتیجه مناسب دنبال کند بهتر است و حتما انگیزه بیشتری برای تداوم تزریق کمک های مالی خواهد داشت و آن رشته نیز می تواند با برنامه ریزی به اهداف تعیین شده برسد و پیشرفت کند.

ghazvin-staj-karate

تیم های پایه را حمایت خواهم کرد

عبدیان اضافه کرد: امروز استانهای مازندران، خراسان و اصفهان در تیم های مختلف هم بازیکن و هم مربیان شاخص دارند و اگر ما نیز با کمک بخش خصوصی در آموزش و تربیت مربی جدی باشیم آینده تیم های ورزشی استان تضمین می شود.

این حامی مالی ورزش یادآورشد: باید برای یک دهه دیگر تدبیر و برنامه ریزی کنیم تا در آینده قزوین در چند رشته خاص که مستعد است مانند کشتی، کاراته، تکواندو، تنیس روی میز، صخره نوری و والیبال در سطح ملی ورزشکاران خوبی تربیت کرده و تقدیم تیمهای ملی کنیم.