بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر تسویه شد


شهردار قزوین از امضای توافقنامه تسویه بدهی به بانک شهر و افزایش سرمایه شهرداری قزوین بعنوان یکی از سهامداران اصلی این بانک خبر داد.


بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر تسویه شد

 شهردار قزوین افزود: با این توافق علاوه بر تسویه کامل تمامی تسهیلات دریافتی از بانک شهر، موفق شدیم سرمایه خود را در بانک شهر، بعنوان یکی از سهامداران عمده بانک، به میزان ۲۰۰ درصد افزایش دهیم که دستاورد بزرگ و قابل توجهی برای شهر است.

صباغی یادآورشد: امروز در حال عبور از بدهی کلان خود در بانک شهر هستیم و با ایجاد خط اعتباری و استفاده از سایر فرصت‌های بانکی اعم از انتشار اوراق مشارکت  خواهیم توانست منابع بسیاری را برای ارائه خدمات در شهر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی صباغی، شهردار قزوین در این باره گفت: سالیان گذشته به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهر تسهیلات و اوراق مشارکت از بانک شهر در قالب پیمانکاران و سازمان‌های تابعه شهرداری دریافت شد که تسویه نشدن آن در سررسید‌های مقرر به گره‌ای بزرگ در مسائل مالی و بودجه شهرداری تبدیل شده بود.

این مسئول تصریح کرد: از سال گذشته پیگیری‌های جدی و کارشناسانه برای حل این موضوع در دستور کار قرار گرفت و رایزنی‌های جدی هم در این زمینه بعمل آمد و سرانجام در سال گذشته موضوع به هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی استان ارجاع شد و با تبیین صحیح مسئله، رأی به نفع شهرداری قزوین صادر شد و با مساعدت نهاد‌های نظارتی، میزان بدهی شهرداری به مبلغ قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

بخوانید:  فایدۀ خوردن آووکادو چیست؟


|





منبع

صباغی اظهارداشت: موضوع تسویه بدهی بانک شهر و رسیدن به راه حلی نهایی مورد توجه ما بود و در نهایت با پیگیری، رایزنی و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، روز گذشته موفق شدیم برای تسویه کامل این بدهی با ارزشی حدود یک هزار میلیارد تومان توافق کنیم.

شهردار قزوین افزود: وجود این بدهی و درگیر شدن منابع شهر برای پرداخت آن، به یک چالش اصلی و مشکلی برای پیمانکاران شهرداری و همچنین مانعی جدی بر سر راه کار‌های بزرگ و اجرای پروژه‌های شهری و تخصیص منابع مالی به شمار میرفت و حجم قابل توجهی از منابع شهر را مصروف خود می‌کرد و این مشکل همچنان باقی بود.