«براندازی نرم» در قالب گردشگری!

مثلاً هزینه ­دوره­ آموزشی چند روزه برگزار شده در کشور گرجستان توسط عنصر آواره و عضو فراکسیون اصلاحات در مجلس ششم، فاطمه حقیقت جو پرداخت شده است! (به عبارت دقیق‌تر او صرفاً مأمور پرداخت از طرف کارفرمای آمریکایی بوده است)

هزینه ­ی دوره ­ها اعم از بلیط رفت و برگشت به کشور هدف، هزینه هتل محل اقامت، غذا و برنامه­ های تفریح و سرگرمی و هدایا توسط برگزارکنندگان دوره ­ها پرداخت می­‌شود.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا، بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه از سفرهای هدفمند برای آموزش برخی اتباع ایرانی پرده برداشت.

محل برگزاری دوره­ های آموزشی تاکنون کشورهایی همچون ترکیه، امارات، هلند، ارمنستان، گرجستان، مالزی، اندونزی، تایلند، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، ایتالیا، جزیره سیشل (در اقیانوس هند) بوده که با آگاهی یا بدون آگاهی دولت ­های مذکور تشکیل داده­ اند، همچنان­ که ملاحظه می­ شود محل برگزاری دوره ­ها غالباً کشورهایی است که برای سفر اتباع ایرانی نیازمند ویزا نباشند و در مواردی که ویزا لازم باشد، با حمایت نمایندگی ­های آمریکا و تحت پوشش ویزاهای توریستی یا علمی اقدام می­ شود.

انتهای پیام/





«آمریکایی ­ها به منظور جذب افراد مورد نظر خود، شبکه­‌سازی از آن­ها و انتقال ایده های مبتنی بر ایجاد تغییرات اجتماعی در چارچوب اهداف پیش گفته، دوره ­های آموزشی متعددی را در کشورهای ثالث و بعضاً به­ صورت برخط برگزار کرده اند. موضوع حائز اهمیت آن است که غالباً هماهنگی­ های مربوط به حضور عناصر تحت آموزش در کشورهای ثالث توسط افراد و سازمان­ های مُجری، از طریق دفاتر و نمایندگی­ های وزارت امور خارجه رژیم مافیایی آمریکا صورت می­ گیرد. اطلاعاتِ معتبر موجود پیرامون برخی دیگر از ابعاد این دوره ­ها به­ شرح ذیل است:

بخوانید:  انجام معاینه پیش از اعزام حج بیش از ۲۸هزار نفر

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

سفرهایی که در قالب گردشگری اما با هدف آموزش جنگ ترکیبی‌ و‌ براندازی نرم تدارک دیده شده بود.

انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش­ دیدگان همین دوره­ ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت­ دار پرداخت. همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه ­ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت­ دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل­ گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش ­دیده دوره­ های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است؛ ضمن آن­که هر دو نفر نقش منابع اولیه ­ی خبرسازی برای رسانه ­های بیگانه را ایفا کرده ­اند.

با توجه به حضور منابع اطلاعاتی ما در تعدادی از دوره­ های فوق ­الاشاره لذا مفاد آموزشی دوره ­های مذکور و عناصر شرکت کننده در آن­ها در اختیار بوده و بنا به ضرورت تعدادی از شرکت کنندگان بازداشت، تعدادی از آن­ها جلب همکاری و عده­ ای دیگر تحت نظر سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند و از ارتباطات آن­ها با مراکز موردنظر برای حفظ اشراف اطلاعاتی استفاده می‌شود.»

اطلاعات موثق حاکی است که رژیم غاصب صهیونیستی و تعدادی از کشورهای اروپایی، جملگی ذیل هدایت سیا با این پروژه همکاری می کنند.

بخوانید:  تلاش می‌کنیم هر مرکز استان، 2 هنرستان هنرهای زیبا داشته باشد

تعدادی از سازمان ­های برگزار کننده­ دوره­ ها تحت عناوین واقعی یا جعلی همچون اتحاد برای ایران، عدالت برای ایران، آیرکس، خانه­ ی آزادی، اِسمال مدیا، بنیاد سیامک پورزند، ائتلاف ایمپکت ایران، توانا تک، بنیاد عبدالرحمن برومند، کانون مدافعان حقوق بشر (به سرکردگی شیرین عبادی)، مؤسسه ­یلدا و افراد ایرانی خودفروخته شناسایی شده و عناصر آمریکایی اطلاعاتی، نظامی و سیاسی بوده­ اند. مؤسسات و افراد پیش گفته هر کدام بر یک قشر و صنف و جنسیّت تمرکز دارند.

متولی دوره ­های مذکور وزارت خارجه آمریکاست که از حمایت کامل سرویس جاسوسی C.I.A و تعداد متنابهی از مؤسسات، بنیادها، دانشگاه ­ها و اندیشکده ­های به اصطلاح غیردولتی استفاده می­کند.

در متن بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در این باره چنین آمده است:

مفاد دوره ­ها در فشرده­ ترین تعبیر در چارچوب مؤلفه­ های «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» تعریف می ­شود. ذیل این راهبرد، سرفصل ­هایی با اسامی و عناوین موجه و غالباً انسان ­دوستانه اما در عمل پی­جوی راهبردها و خط ­مشی دولت و دستگاه­ های اطلاعاتی آمریکا هستند، همچون شبکه‌سازی و کمپین­ سازی در موضوعات گوناگون و از عناصر مختلف، توانمندسازی زنان، تولید بهانه­ های حقوق بشری علیه ایران و گزارش به مبادی تعیین شده، توانمندسازی سندیکاهای تحت امر، آموزش وجوه مختلف نافرمانی مدنی، پرورش رهبران جوانِ گوش به فرمان، کنشگری به‌اصطلاح مدنی، خبرنگاری و خبرسازی در دوره بحران، کنشگری در توسعه اجتماعی و مدنی، آموزش جنبش­ های آنلاین، آموزش امنیت ارتباطات در فضای مجازی، دوره ­های آموزش وکالت رایگان برای حمایت از همکاران پروژه­ های آمریکایی، دوره آموزش ­های حمایتی از حقوق گروه­ های منحرف جنسی، آموزش روند مدیریت فرآیند مطالبه برای تغییر قوانین، راه­ اندازی کلینیک های حقوقی با هدف القای ناکارآمدی دستگاه قضایی، تعریف اقشار و نقش­ ها برای فعالین مدنی در چارچوب کودتاهای رنگین و پشتیبانی از اغتشاشگران خیابانی، ترویج شهروند خبرنگاری مورد نیاز آمریکا، شبکه­ سازی از عناصر مشهور، همسو و تأثیرگذار اجتماعی و…

بخوانید:  بیعت عامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ با خلیفه خودخوانده

گرچه این دوره ­ها بیش از هر کشوری علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شوند اما طبق اطلاعات موجود، حسب ضرورت (از نظر رژیم آمریکا) و در مواردی که قصد مُجاب­ سازی کشورهای دیگر را داشته باشند، از روش ­های مشابه علیه آن­ها استفاده می­ کنند که تعدادی از مصادیق، در تبادلات اطلاعاتی با برخی از کشورها، به اطلاع آن­ها رسیده و از این پس نیز حسب مورد به اطلاع آن­ها خواهد رسید.


آیا این خبر مفید بود؟