برای اجرای عدالت نیازمند قاضی و وکیل مستقل هستیم 

کیانی افزود: همه باید کمک کنیم استقلال کانون روز به روز بیشتر شود و امیدواریم اقتصاد دانانی که نتوانسته اند مشکل اقتصاد را حل کنند برای کانون وکلا تصمیم نگیرند و به این جایگاه آسیب نزنند. 

وی خطاب به وکلا گفت:  همواره خدا را ناظر کارتان بدانید و اگر موکلی پول ندارد کمکش کنید و برکت در وکالت را احساس کنید 

نائب رئیس اسکودا گفت: برای پیشگیری از فساد در کشور تفکیک قوا داریم و برای پیشگیری از هرگونه فساد احتمالی و تخلف حتما بایدقاضی وکیل از هم جدا باشند اگر کانون ها پافشاری می کنند که استقلال حفظ شود باید امروز از این رسالت صیانت و از حق موکل خود دفاع و از قانون پاسداری کنیم.

کیانی تصریح کرد: دغدغه ما نوع آموزش های تخصصی وکلاست تا کارآموزان توانمندی تربیت شده و وارد حرفه وکالت شوند. 

انتهای پیام



منبع

در پایان ۹۲ تن از کارآموزان ورودی سال ۱۴۰۰ مراسم تحلیف را بجای آوردند. 

کیانی افزود: استقامت و پایداری کنید و از کانون بعنوان خانه خود دفاع کنید و مطمئن باشید با اتحاد از پیچ های تاریخی عبور خواهیم کرد.

کیانی افزود: برای تحقق اجرای عدالت بایستی مرکز صدور و ابطال پروانه وکالت فقط توسط کانون وکلا باشد.

کیانی افزود: همه ما امانتدار هستیم و بایستی از استقلال و جایگاه وکالت دفاع کنیم تا شرمنده آیندگان نباشیم. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ ابراهیم کیانی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور( اسکودا) در مراسم تحلیف ۹۲ تن از کارآموزان ورودی سال ۱۴۰۰ در قزوین گفت: استقلال کانون وکلا از نکات کلیدی است و باید با کمک پیش کسوتان و افراد با تجربه و بزرگان این حرفه این استقلال حفظ شود. 

بخوانید:  آخرین و جدیدترین آمار کرونا در فارس تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۲

کیانی بیان کرد: این روزها برخی پرچم مخالفت با کانون وکلا را برداشته اند و مسائلی را مطرح می کنند که به استقلال جایگاه وکالت آسیب جدی خواهد زد لذا بدانید اگر استقلال وکیل زیر سوال برود حتما عدالت نیزخدشه دار می شود. 

وی بیان کرد: وکالت یک رسالت انسانی و اخلاقی است و دنبال احقاق حق مردم و جاری شدن عدالت هستیم و اولویت ما مسائل اقتصادی و مالی نیست و نباید این رویکرد به جایگاه وکالت خدشه وارد کند‌ 

وی اظهارداشت: باید کنار هم باشیم و اتحاد را عامل حفظ استقلال کانون بدانیم زیرا هر گونه تفرقه بین مدیران و وکلا و پیش کسوتان موجب پایان کار کانون می شود. 

وی گفت: باید در خصوص این که صدور پروانه وکالت با چه مرکزی و ابطال آن با چه مرجعی باشد بررسی کارشناسی کنیم و بدانیم که بهتر است قاضی از طرف حاکمیت و مستقل و وکیل خارج از حاکمیت با حفظ استقلال باشد. 

نایب رئیس اسکودا یادآورشد: آیین های تحلیف موجب تقویت روحیه کارآموزان می شود اما در این مراسم باید دغدغه ها و مطالبات وکلا نیز گفته شود تا کارشناسان با مشکلات نیز آشنا شوند.

این وکیل تصریح کرد: در این شرایط نیازمند وحدت و همدلی هستیم و همه باید دست بدست هم دهیم و نگذاریم استقلال کانون وکلا نقض شود. 

نایب رئیس اسکودا درادامه اظهارداشت: استقلال کانون وکلا جایگاه خاصی دارد و نباید این جایگاه با برداشت های اشتباه و قوانین غیر کارآمد خدشه دار شود. 

تنها مرجع صدور و ابطال پروانه وکالت باید کانون وکلا باشد 

بخوانید:  تشکیل کارگره ویژه نوسازی بافت فرسوده در دستور کار سازمان نوسازی