برای حل مشکلات کشور برنامه مدون داریم

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی دولت سیزدهم سر کار آمد طی ۲ ماه، ۱۵۰ میلیون واکسن وارد کرد و تا امروز حدود ۶۰ میلیون واکسن هم داخل کشور ساخته شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به دریا دسترسی داریم گفت: وجود معادن، ظرفیت‌های کشاورزی، نفت و گاز را داریم، برای استخراج یک میدان نفتی ۶ میلیارد دلار نیاز داریم که ۶ ماه طول می‌کشد تا نفت روی زمین بیاید و ۶ ماه طول می‌کشد تا ۶ میلیارد دلار درآمد داشته باشیم؛ این کشور، کشوری است که بخواهد این گونه اداره شود.

معاون اول رئیس جمهور به برنامه دولت برای احداث چهار میلیون مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: طی قراردادی که با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شده، طی دو سال و نیم یک نفر از مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بدون مسکن نمی‌ماند.

مخبر گفت: از چند وقت گذشته در حال سرمایه گذاری بیش از ۶۰ میلیارد دلار از محل داخلی و خارجی هستیم که به سرعت به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی عنوان کرد: برای انواع اشتغال اعم از خُرد، خانگی، بزرگ یا متوسط مدل و منبع و ظرف اجرا تعریف کرده‌ایم، کاری که برای مسکن نیز انجام داده‌ایم.

مخبر افزود: تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی ) را باید اینجا دید، کشور ما در جنگ تحمیلی بود و سران کشورها برای میانجی گری می‌ آمدند اما امروز کشورها از ما می‌خواهند برای حل مسائل بین‌المللی میانجی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد؛ به زودی با همین تفکری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیش از 50 سال قبل شروع کردند و آن جهاد کبیر است، شاهد کشوری قوی، پیشرفته و با عزت خواهیم بود.

بخوانید:  فدراسیون گلف از نظر مالی ضعیف است

وی با اشاره به مشکلاتی که کشور در زمان شیوع کرونا داشت بیان کرد: روزانه ۷۵۰ نفر در اثر کرونا در کشور کشته می‌شدند اما نه واکسن به می دادند و نه اجازه ساخت آن را داشتیم از طرفی تجهیزات را هم تحریم کردند.

مخبر با بیان اینکه این دولت کارهای بسیار بزرگی شروع کرده، افزود: در محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عرض کردیم نعمت‌هایی که خداوند به این کشور داده و اقداماتی که در بیش از ۴۰ سال قبل در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده هر کدام می‌تواند کل کشور را با هم اداره کند که ایشان تأیید کردند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با فقر هم برنامه جدی داریم گفت: اولین کاری که کردیم هدفمندی یارانه‌ها بود. 

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی گفت: کشورهای اطراف ما مدعی بودند که دیپلماسی را می‌فهمند و کشور های منطقه علیه ما بودند اما با راهنمایی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به رئیس جمهور ، نفت‌مان را فروختیم، پولمان را جابه‌جا کردیم و کالاهای اساسی وارد شد.

به گفته وی؛ با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است، هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد اما به سرعت آرامش گرفته و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

خبرنگار:مرضیه شهریاری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ محمد مخبر با بیان این مطلب در اجلاسیه جهادگران کشور، افزود: ابتدا که دولت را تحویل گرفتیم با مشکلات زیادی مواجه بودیم، وضعیت فروش نفت ما مناسب نبود طوری که نفتی که می‌فروختیم، وجه آن را در اختیار نداشتیم و کالاهای اساسی ما همه به خط قرمز رسیده بود.

بخوانید:  ورود مرغ گرم به استان تهران ۴ برابر شد/ فروش مرغ در میادین زیر قیمت مصوب

مخبر گفت: سال قبل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای گوشت، تخم مرغ، روغن و سایر اقلام دادیم اما چه کسانی از این یارانه‌ها استفاده کردند.

وی با اشاره به ترانزیت در کشور تصریح کرد: امکاناتی که در کشور وجود دارد قابل تصور نیست، سرمایه‌ گذاری‌ های زیادی داریم و سال‌ها تراز استهلاک از سرمایه‌گذاری جلو افتاده که بسیار بحث بدی است.

وی با اشاره به اینکه برای نوسانات اقتصادی که ۷۰ سال کشور از آن زجر می‌ برد، دولت برنامه مدون دارد، خاطرنشان کرد : بیش از ۵۰ – ۶۰ سال است که ما از تورم، ناترازی بودجه و نا ترازی در بانک‌ها زجر می‌کشیم اما در تلاشیم به نقطه خوبی برسیم و ساختار بودجه را اصلاح و تنظیم می‌کنیم لذا برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال کارهای بزرگی را شروع کردیم.