برای دیدار با پرسپولیس اعتماد به نفس بالایی داریم/ حریف‌مان در ضربات ایستگاهی خطرناک است

ساپینتو درباره زمین کمپ حجازی و اینکه آیا از این کمپ بازدید داشته است؟ گفت: بله دو بار دیدم. امیدوارم هفته آینده به آنجا برویم. امکاناتش آنطور که باید فراهم نشده است. رختکن آماده می‌شود ولی بخش‌های ریکاوری، بدنسازی و… کامل نشده است. مهمترین بخش زمین مسابقه است که آماده شده است.

وی افزود: برای بازی‌های تدارکاتی مشکل داشتیم. همینطور مشکل زمین تمرین داشتیم. معمولاً بازی‌های تدارکاتی ما در آرارات و زمین‌های دیگر برگزار می‌شد اما این زمین‌ها در دسترس نبود. گاهی لازم بود که روی چمن مصنوعی تمرین کنیم. داشتن زمین تمرین خوب یکی از اولویت‌های ما است تا تمرین کنیم و بازی تدارکاتی داشته باشیم. شرایط زمین انقلاب مناسب نیست. امیدوارم هفته آینده این مشکل برطرف بشود. در این مدت با مشکلات زیادی روبراه بودیم و جو خوبی نبود و خوشحال نبودیم.

خبرنگاری از سرمربی استقلال درباره نمایش رونالدو و مسی در جام‌جهانی و ناکامی پرتغال در این رقابتها سئوال پرسید که ساپینتو گفت: تفاوت رونالدو و مسی در سن آن‌ها است. برای من، هر دو از بهترین بازیکنان دنیا هستند. رونالدو و مسی هر کدام به جایگاه‌هایی دست پیدا کرده‌اند. این ۲ بازیکن لایق عناوین برتر هستند و باعث تاسف است که رونالدو نتوانست جام جهانی را فتح کند اما زندگی این‌طور است و برخی اوقات شما می‌برید و برخی اوقات می‌بازید. بهترین بازیکنی که پرتغال داشته است، کریستیانو رونالدو بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال فردا سه شنبه در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند.

بخوانید:  بازدید 14 گروه راهیان پیشرفت از پالایشگاه گاز ایلام

ریکاردو ساپینتو شامگاه دوشنبه در نشست خبری پیش از این مسابقه درباره بازی فردا گفت: در مدت تعطیلی لیگ به خاطر جام جهانی، قبل از اینکه لیگ تعطیل شود شرایط بسیار خوبی داشتیم. در سوپرجام که بازی آخر بود پیروز شدیم و خیلی خوب بود. در این تعطیلات سعی داشتیم برای اردو برنامه ریزی کنیم که به خاطر شرایط مالی نتوانستیم.

سرمربی استقلال در پایان درباره اینکه آیا برای پرسپولیس سورپرایزی دارد؟ گفت: چه سورپرایزی؟ آنچه که می‌خواهم این است که بازی خوبی از سه تیم ببینیم؛ پرسپولیس، استقلال و داور. شنیدم داور چند ماهی می‌شود که به خوبی سوت نزده است. امیدوارم بهترین شرایط ذهنی و فیزیکی حاصل شود و داور بهترین بازی را سوت بزند. امیدوارم یک بازی خوبی شاهد باشیم و امیدوارم داوری هم عملکرد خوبی داشته باشد.

انتهای پیام//





سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: مشکلات مالی هم آنطور که باید حل می‌شد، نشد. تا حدودی انجام شد. برای بازیکنان هم سخت بود که تمرکز داشته باشند ولی شجاع بودند و در چند هفته آخر سخت کار کردند. باوجود اینکه تمرکز صد درصد را نداشتند. گام به گام شرایط مالی در باشگاه ما بهتر و بهتر می‌شود. هنوز مشکل حل نشده ولی یکی یکی برطرف می‌شود.

وی در خصوص حضور سه ملی‌پوش استقلال در جام‌جهانی یادآور شد: این بازیکنان سخت کار کردند و عملکرد خوبی داشتند. من به آن‌ها افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم اگر ایران حمایت‌های مثبتی برخوردار بود، می‌توانست صعود کند. اگر انرژی به تیم خوب بود، می‌توانست صعود کند.

وی در خصوص تاثیر غیبت لوکادیا و دیاباته در پرسپولیس و بازی فردا مقابل استقلال تاکید کرد: چه کسی گفته است آنها غایب هستند؟ وی سپس در ادامه گفت: بعضی وقت‌ها ما چیزهایی را در کنفرانس می‌شنویم که خلافش بعداً ثابت می‌شود. برای من لوکادیا و دیاباته بازیکنان مهمی هستند اما ما هم بازیکنان خیلی مهمی داریم. برای من نقطه قوت حریف‌، تیم پرسپولیس است نه یک بازیکن. آنها راه حل های زیاد دارند. این مساله برای فرقی نمی‌کند بدون لوکادیا و یا با لوکادیا، استراتژی من فرقی نمی‌کند. بازی سخت و خطرناکی خواهد بود. ما باید ۹۰ دقیقه تمرکز کنیم و این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

بخوانید:  فرودگاه‌های ایران شلوغ می‌شود+اینفوگرافی
سرمربی استقلال در واکنش به حساسیت بازی با پرسپولیس و اینکه چقدر ممکن است در این بازی محتاط باشد، اظهار کرد: ما ۱۹ بازی دیگر در پیش داریم و هنوز به وسط فصل نرسیده‌ایم. هنوز ۵۷ امتیاز در لیگ برتر باقی مانده است. ما نیاز به ۴۳ امتیاز برای قهرمانی در لیگ برتر داریم. سال پیش ۶۸ امتیاز کسب کردیم اما بر اساس فصول گذشته، هر تیمی که ۶۵ امتیاز بتواند بگیرد، قهرمان لیگ برتر است.

سرمربی استقلال درباره تفاوت‌های دربی در ایران و پرتغال و ارزیابی اش از بازی فردا اظهار کرد: ما اعتماد به نفس بالایی داریم و این بهترین چیزی است که می‌توانم به هواداران بگویم. متاسفانه از حضور تماشاگران برخوردار نیستیم و هنوز دلیلش را نفهمیده‌ام. امیدوارم آن‌ها به استادیوم برگردند چون دربی بدون تماشاگران معنایی ندارد. این بازی خیلی خاص است و من به بازیکنان گفتم از کنترل عاطفی بالایی برخوردار باشند. دو تیم از کیفیت بازیکنان برابر برخوردار هستند. تیمی که کنترل عاطفی بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند موفق باشند. پرسپولیس در ضربات کاشته عملکرد خوبی داشته است و می‌تواند ما را سورپرایز کند. نباید به حریف شانس بدهیم. اگر تیمی از موقعیت‌ها بتواند استفاده کند، به موفقیت نزدیک‌تر می‌شودا در طول موقعیت‌ها باید از تمرکز بالایی برخوردار باشیم.

«آیا برای شما بهتر نبود دربی قبل از شروع جام جهانی برگزار بشود؟» ساپینتو در پاسخ به این سئوال گفت: این مساله گذشته است. الان هم زمان خوبی برای دربی است. تعطیلات در روند تیم خوب بود. همیشه مقابل تیم خوب بازی کردن، زمان خوبی می‌تواند باشد.

بخوانید:  کیفیت هوای ۲۰ ایستگاه سنجش تهران در وضعیت «قابل قبول»

آیا این خبر مفید بود؟

ساپینتو یادآور شد: با ۱۴ برد یک تیم قهرمان می‌شود. هر بازی برای من مهم است. در بازی فردا، هر کسی ببرد یا مساوی کند، قهرمان لیگ نیست اما اهمیت این بازی را می‌دانیم. این بازی بیش از ۳ امتیاز برای ما ارزش دارد. این بازی برای ما خیلی خاص است و تقابل دو تیم قدر است. ما برای این بازی خود را آماده کرده‌ایم و اعتماد به نفس بالایی داریم. ما با احترامی که برای حریف قائل هستیم و با تمام جاه‌طلبی خود این بازی را می بریم.

ساپینتو درباره غیبت بازیکنانش به دلیل مصدومیت در بازی مقابل پرسپولیس تاکید کرد: در این رابطه شک داریم و این مساله فردا مشخص خواهد شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع