بررسی تفاوت بین سرور استوک و New

این سه مدل سرور بیشترین تقاضا را برای خرید هم به‌صورت New و هم به‌صورت استوک دارند. قطعا اگر شما سرور نو خریداری کنید، از مزایای بیشتری برخوردار خواهید بود و سرور شما عمر طولانی‌تری خواهد داشت. اما اگر بودجه مدنظر شما این اجازه را نمی‌دهد، خرید سرور استوک گزینه‌ای مقرون به‌صرفه برای شما خواهد بود. کارشناسان ماهان شبکه ایرانیان، با تخصص و تجربه خود مشتریان را تا انتخاب بهترین سرور hp، با توجه به نیازشان راهنمایی خواهند کرد. قابل ذکر است که تمام محصولاتی که به کاربران ارائه می‌شود، دارای گارانتی معتبر بوده و ضمانت اصل بودن آنها تضمین می‌گردد. ما متوجه هزینه و زمانی که برای خرید یک سرور اختصاص می‌دهید هستیم و برای آن ارزش زیادی قائل می‌شویم، به همین منظور تمام تلاشمان را می‌کنیم بهترین محصولات را که شایسته کاربران ماست، ارائه دهیم. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02191008413 تماس بگیرید. 



منبع

این کانفیگ تنها 15 میلیون تومان قیمت دارد! شما با این رقم یک گوشی هوشمند میان‌رده می‌توانید خریداری کنید اما در سایت ماهان شبکه ایرانیان این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده‌ایم تا بهترین کیفیت را با قیمت مناسب تجربه کنند. 

و اما نوبت به سری قدیمی‌تر خانواده DL380 می‌رسد و آن‌هم چیزی نیست جز سرور DL380p G8. این سرور در نوع دیگری هم وجود دارد که مدل آن DL380e است. قیمت سرور HP G8 با کانفیگ پایه برابر با 14 میلیون تومان در سایت ماهان شبکه ایرانیان به فروش می‌رسد. سرور DL380 G8 با دو سوکت پردازنده طراحی شده است و حداکثر دو پردازنده از خانواده E5-2600 یا E5-2600 v2 را می‌توان بر روی مادربرد این سرور نصب کرد. یکی از کانفیگ‌هایی که می‌توانید از آن برای VOIP استفاده کنید به شرح زیر است:

  • HP ProLiant DL380p G8 – 8SFF
  • 2 * Intel Xeon Processor E5-2650L V2
  • 2 * HP 8GB DDR3-10600R
  •  4 * HP 300GB 6G 10K HDD
  •  2 * HP 750w PS G8

اهمیت ارتقا زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات بر هیچکس پوشیده نیست و سرورهای HP در طول زمان همیشه انتخاب اول مدیران فناوری اطلاعات بوده‌اند. حدود دو سال پیش شما می‌توانستید با 12 میلیون تومان یک سرور قدرتمند خریداری کنید، اما آیا اکنون نیز این امکان وجود دارد؟ مسلما پاسخ منفی است زیرا قیمت سرور HP وابستگی مستقیم به قیمت ارز دارد. همچنین برای بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها باید پول خوبی خرج کنید. اما چه راهکاری را برای افرادی که توان پرداخت هزینه‌های چند صد میلیونی ندارند، می‌توان ارائه داد؟ یکی از پیشنهاداتی که همیشه کارشناسان ماهان شبکه ایرانیان برای این دسته افراد دارند، خرید سرور استوک است. شما با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به سرورهای New، می‌توانید از همان قدرت و عملکرد بهره‌مند شوید. در این مطلب چالش‌هایی که هنگام خرید سرور دست دوم با آن مواجه خواهید شد را برای شما بیان می‌کنیم. 

سرور HP و دلایل محبوبیت آن در ایران!

ابتدا شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا بین این همه برند، سرور اچ پی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است؟ یا چرا صحبت کمتری از سرورهای سیسکو می‌شود؟ حقیقت این است که هر چه قطعات جانبی برای یک محصولی از یک برند در بازار بیشتر باشد، امکان ارتقا و تعمیر آن محصول برای کاربران راحت‌تر است. در بازار شما به‌راحتی می‌توانید تمامی قطعات سرور HP را چه به صورت New و چه به صورت دست دوم تهیه کنید. البته دلایل دیگری نیز برای خرید سرور HP وجود دارد. سرورهای این برند با مشخصاتی که دارند می‌توانند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کنند. ویژگی‌ها و مزایای کلیدی که سرورهای HP ارائه می‌دهند آن را از سایرین متمایز می‌کند. HPE سابقه‌ای چشمگیر برای استفاده نوآورانه خود از فناوری جدید دارد و به طور مداوم سطح طراحی سرور را برای فشرده سازی بیشتر در یک جعبه کوچکتر بالا می‌برد. پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل زئون، رید کنترلر و iLO از ویژگی‌های برجسته این سرورهاست. 

سرور استوک خریداری کنیم یا سرور New؟

برخی از پیشنهادات ماهان شبکه ایرانیان برای سرور استوک به شرح زیر است:

سرور استوک HP ProLiant DL380 G10

سرور استوک HP ProLiant DL380 G10

سرور استوک HP ProLiant DL380 G9

سرورهای استوک که به سرورهای Used هم معروف هستند برای مشتریانی کاربرد دارد که از پس مخارج خرید سرور HP New برنمی‌آیند! سرورهای دست دو یا همان سرور استوک که در ماهان شبکه ایرانیان به فروش می‌رسد، توسط متخصصان فنی بارها تست و آزمایش شده‌اند و از گارانتی نیز برخوردار هستند. سرورهای اچ پی عملکرد و قابلیت اطمینان بالایی دارند و خرید سرور استوک سبب صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های شما می‌شود. 

این کانفیگ سرور G9 تنها 66 میلیون قیمت دارد. شما در این مدل می‌توانید از 15 هارد سرور 3.5 اینچی استفاده کنید و فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار داشته باشید. قیمت سرور استوک DL380 G9 بر اساس کانفیگی که شما انتخاب می‌کنید، متنوع خواهد بود. اگر نیازمند خرید سرور G9 ارزان قیمت و به‌روز بازار هستید، می‌توانید سرور استوک اچ پی DL380 G9 را انتخاب کنید.

سرور استوک HP ProLiant DL380 G8

این کانفیگ فقط با قیمت 190 میلیون تومان قابل خرید است که البته با خرید این مدل، یک عدد ماوس حرفه‌ای گیمینگ به مشتریان عزیز هدیه داده می‌شود. کانفیگ‌های بسیار بیشتری نیز در سایت ماهان شبکه ایرانیان موجود است که با مراجعه به سایت می‌توانید مشاهده کنید. 

سرور استوک HP ProLiant DL380 G9

پس از عرضه سرورهای نسل 8 کمپانی اچ پی تصمیم به کنار گذاشتن سری‌های e و p گرفت و با ساخت سرور DL380 G9 آن را تبدیل به یک سرور پرفروش در سراسر جهان کرد. این سرور G9 از پردازنده‌های E5-2600 v3, v4 پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از ویژگی‌های خارق العاده رم DDR4 نیز در این سرور بهره‌مند شوید. علاوه‌بر این، گزینه‌های بهره‌وری انرژی و ذخیره سازی نیز با بهبودهای محسوسی درآمیخته شده‌اند. سرور DL380 G9 دارای هشت جایگاه درایو هات swap است که می‌توانند درایوهای SAS یا SATA را در خود جای دهند. سرور همچنین دارای چهار اسلات توسعه است که می‌تواند برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی یا برای اضافه کردن کارت های PCIe استفاده شود. یکی از محبوب‌ترین کانفیگ سرور استوک DL380 G9 در سایت ماهان شبکه ایرانیان به شرح زیر است:

  • HP ProLiant DL380 G9 15LFF
  • 2 * Intel Xeon Processor E5-2690 V3
  •  8 * HP 32GB DDR4-2133
  • HP P840 4GB Raid Controller
  • 15 * HP LFF Caddy For HDD
  • 2 * Convertor LFF To SFF
  • 2 * HP 1400W PS G9
  • HP Rail Kit ORG

 چه راهکاری را برای افرادی که توان پرداخت هزینه‌های چند صد میلیونی برای خرید سرور ندارند، می‌توان ارائه داد؟ یکی از پیشنهاداتی که همیشه کارشناسان ماهان شبکه ایرانیان برای این دسته افراد دارند، خرید سرور استوک است. شما با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به سرورهای New، می‌توانید از همان قدرت و عملکرد بهره‌مند شوید. در این مطلب چالش‌هایی که هنگام خرید سرور دست دوم با آن مواجه خواهید شد را برای شما بیان می‌کنیم.

نسل G10 را می‌توان در دسته قدرتمندترین سرورهای HP قرار دارد که توانایی انجام هرکاری را دارند. سرور HPE ProLiant DL380 G10 یک سرور ایمن و سازگار برای بارهای کاری و محیط‌های مختلف است. این سرور عملکردی در سطح جهانی با تعادل مناسبی از گسترش و مقیاس‌پذیری ارائه می‌دهد. از مزایای این سرور قدرتمند می‌توان به طراحی هوشمندتر، قابل ارتقا، گزینه‌های قابل تنظیم گسترده، امنیت قوی و پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس پذیر اینتل زئون اشاره کرد. یکی از کانفیگ‌هایی که ما به مشتریان برای خرید توصیه می‌کنیم؛ کانفیگ زیر است:

  • HP DL380 G10 – 8SFF Used 
  • 2x Gold 6138 
  • 8x HP 32GB 2666v Ram 
  • HP P408i-a 2GB Raid Controller 
  • 4x HP 1.2TB 12G 10K SAS New
  • 2x HP 480GB 6G SATA SSD New
  • 2x HP 800w PS G9 
  • HP Rail kit 2U SFF
بخوانید:  افزایش ۱۵ درصدی تردد ناوگان صادراتی و وارداتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی در سالجاری