بررسی جامع انواع موتور کرکره برقی

در کلیه پروژه‌های ساختمان‌‌سازی، جهت زیباتر شدن محیط و بر حسب نیازی که وجود دارد، از مدل‌ها و سیستم‌های مختلف درب‌های اتوماتیک استفاده می‌کنند. با پیشرفت علم و تکنولوژی به طور مداوم وسایل جدیدی جهت رفاه و آسایش انسان تولید شده، به همین دلیل و با توجه به رایج شدن آن‌ها در مکان‌های مختلف ,در کافه آموزشگاه  آموزش نصب درب های اتوماتیک و آشنایی با انواع موتور کرکره برقی نیز فراگیر شده و همواره مورد استقبال قرار گرفته است.

موتور کرکره برقی

دلیل تفاوت در درب‌های اتوماتیک، تنوع موتورهای آن‌هاست که برخی عملکرد سریع داشته و برای مکان‌های پر رفت ‌و آمد مانند بیمارستان‌ها مناسب هستند. در مقابل برخی از موتورها عملکردی مناسب مکان‌های بدون شلوغی، مانند خانه یا مغازه دارند. انتخاب هر یک از این درب‌ها بسته به نیاز و انتظارات مشتری متفاوت خواهد بود.  در این مقاله به معرفی این وسیله پرکاربرد و انواع موتور به کار رفته در آن پرداختیم تا در صورت نیاز از این مطالب بهره‌مند شوید.لازم به ذکر است که تنظیم این درب‌ها باید توسط متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای صورت بگیرد تا از ورود هرگونه آسیب‌ به آن جلوگیری شود. در صورتی که تمایل به کسب تخصص در آموزشگاهی حرفه ای را دارید, کافه آموزشگاه بهترین گزینه در زمینه آموزش نصب درب های اتوماتیک می باشد و شما میتوانید جهت مشاوره رایگان با متخصصین حرفه ای این مجموعه با شماره تماس : 88949711 تماس حاصل فرمایید .



منبع

ممکن است میزان خرابی این درب‌ها زیاد باشد و در صورت خرابی، کرکره از حالت اتوماتیک و برقی خارج شود. همچنین گاهی برخی از قطعات آن‌ها از مدار اصلی خارج شده و نیاز به ریگلاژ دارند که در این حالات نیاز است مجددا به تنظیمات اولیه باز گردند.

بخوانید:  پایان سومین دوره لیگ پاورلیفتینگ در اصفهان با قهرمانی ملی حفاری ایران

درب اتوماتیک دارای دو نوع اصلی شیشه‌ای و پارکینگی است که هر یک خصوصیات مخصوصی داشته و در مکان‌های مختلفی مانند مراکز تجاری، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌ها به چشم می‌خورند. به عبارتی دیگر با توجه به موتورهای مختلف، شاهد عملکرد متفاوتی در درب‌های اتوماتیک خواهید بود. در ادامه این مقاله کافه آموزشگاه  به صورت جامع انواع موتورهای به کار رفته در درب‌ های اتوماتیک را معرفی کرده است .

درب اتوماتیک چیست؟

البته به دلیل نیازمندی این نوع موتور کرکره برقی به فنربندی، ممکن است هزینه‌های بالایی را جهت تنظیم یا نصب در بر داشته باشد. هر کدام از اجزای تشکیل‌دهنده موتور، وظایف مختلفی دارند که در مجموع سبب عملکرد صحیح مرکز کنترل خواهند شد. مدار این درب‌ها انواع مختلفی داشته که هرکدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند.

امکان نصب فلاشر در کنار منوی تست

  • امکان افزودن آیتم‌های جدید مانند نصب قفل برقی

  • موتور بارزانته

  • موتور لیفت توربو

  • امکان ایجاد محدودیت در باز و بسته شدن درب در برخی زمان‌ها

  • امروزه با توجه به کارایی درب‌های اتوماتیک و تنوع موتور کرکره برقی، استفاده از آن‌ها رواج یافته و با استقبال بسیاری رو‌به‌رو شده‌اند؛ به طوری که شاهد کاربرد آن‌ها در فرودگاه‌ها، ادارات، پاساژها، منازل و مراکز مختلف هستیم. این درب‌ها انواع مختلفی دارند که باید قبل از خرید نسبت با کارایی هر یک اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس با توجه به ویژگی‌های مورد نظر، درب مناسب مکان مد نظرتان را خریداری کنید.

    این موتور بهترین موتور کرکره برقی است که در سمت راست درب اتوماتیک متصل شده، به همین دلیل با نام ساید نیز شناخته می‌شود و مناسب مکان‌هایی با تردد بسیار بالا مانند پارکینگ‌ها، درب پاساژها و مراکز خرید است. موتور کرکره برقی ساید مزایای بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، عملکرد بدون سرو صدا و محدودیت وزنی است، به همین دلیل در سایزهای خیلی بزرگ نیز تولید می‌شوند.

    بخوانید:  برنامه‌های متنوع رادیو فرهنگ برای هفته دفاع مقدس

    موتور اس دی اس

  • موتور توبلار

    یکی دیگر از بهترین موتورها، موتور سانترال است که در مرکز شفت قرار می‌گیرد و به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود. از مزایای بی‌نظیر این نوع موتور کرکره برقی می‌توان به نصب آسان، حرکت بسیار سریع، قابلیت تنظیم و قابلیت نصب در مکان‌های مختلف، اشاره کرد.

    همچنین علاوه بر راحتی نصب و استفاده آسان، در صورت قطعی برق می‌توان به صورت دستی درب را باز و بسته کرد. قیمت این نوع موتور نسبت به سایر مدل‌ها کمی بالاتر است. موتورهای ساید در چند نمونه تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

    • درب اتوماتیک نوعی درب است که جهت باز و بسته شدن به نیروی دست احتیاج نداشته و از طریق برد الکتریکی و انواع موتور کرکره برقی به کار رفته در هر یک، به گونه‌های مختلف باز و بسته می‌شوند. این درب‌ها برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند یا محیط‌های پر رفت و آمد، بسیار کاربردی هستند؛ زیرا عملکرد آن‌ها اتوماتیک بوده و نیازی به استفاده از دست ندارند.

      انواع موتور کرکره برقی

      امکان تنظیم 3 سرعت مختلف برای باز و بسته شدن

    • وجود نمایشگر دیجیتالی در مدار برد فرمان درب برقی

    درب‌های الکتریکیموتور کرکره برقی درب اتوماتیک

    در ادامه ما به بررسی جامع انواع موتور کرکره برقی  پرداخته ایم اما باید خاطر نشان کنیم  بررسی تخصصی تر و انتخاب بهترین گزینه در این زمینه نیازمند گذراندن دوره های تخصصی مانند آموزش نصب کرکره برقی در آموزشگاه ها می باشد.

    موتور کرکره برقی ساید side

    موتور اتومات

  • درب‌های اتوماتیک قابلیت تنظیم دارند؛ زیرا نمونه‌های مختلف داشته و انتخاب موتور کرکره برقی با توجه به تردد افراد و انتظاری که از این وسیله دارند، صورت می‌گیرد. موتور کرکره برقی دقیقا همان قطعه‌ای است که سبب تمایز درب‌های برقی از غیربرقی می‌شود. در این نمونه‌ها با تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی مکانیکی، انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن کرکره برقی فراهم خواهد شد.

    بخوانید:  روبل در برابر دلار ریخت

    همچنین قطعه برد در درب های اتوماتیک، وظیفه تنظیم و کنترل زمان حرکت لنگه‌ها را بر عهده دارد که بر اساس نوع و مدل درب، همواره در یک جای مشخص نصب نمی‌شوند. این قطعه از اجزای مختلفی تشکیل شده که به صورت یکپارچه و هماهنگ جهت هدفی مشخص عمل می‌کنند. برخی از قابلیت‌های موتور درب کرکره‌ای عبارت‌اند از:

    • توبلار نیز یکی نوع موتور کرکره برقی است که بر خلاف نوع اول، از آن در مکان‌های با تردد کم، فضای محدود و سایز کوچک، مانند خانه یا مغازه استفاده می‌شود. این نوع موتور در دو نوع سبک و سنگین در بازار موجود است که تفاوت این دو نوع در قدرت موتور آن‌هاست. به طور مثال مدل سبک دارای قدرت موتور در بازه 40 تا 140 کیلوگرم است و توانایی جابه‌جایی کرکره با سایز کوچک و متوسط را دارد. در مقابل موتور توبلار مدل سنگین، دارای قدرت موتور تا بازه 300 کیلوگرم بوده و در مکان‌های وسیع و عریض به کار برده می‌شود. برخی از ویژگی‌های مهم این نوع موتور عبارت‌اند از:

      موتور سانترال اتوماتیک