برقراری تجارت آزاد با کشور‌های آسیای و اروپایی در دستور کار دولت

قنادزاده اظهار داشت: برگزاری این رویداد اقدام بزرگی است که هزینه به شمار نمی‌رود، بلکه اگر از این فرصت به خوبی استفاده شود سرمایه‌گذاری مهمی برای توسعه بازار‌های صادراتی کشور خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا گفت: امیدواریم در ۶ ماه آینده موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا مصوب و ابلاغ شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: ما امیدواریم در هر سالی که اکسپوی صادراتی در کشور برگزار می‌شود یک میلیارد یورو به ارزش صادراتی کشور اضافه شود و برای نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نیز امیدواریم که برگزاری این رویداد حداقل ۲ میلیارد یورو به حجم صادرات ما اضافه کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بحث تجارت آزاد با کشور پاکستان در دستور کار است و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا موافقتنامه تجارت ترجیحی با کشور اندونزی و برخی کشور‌های آسیای شرقی منعقد شود.

انتهای پیام/ 



منبع

ضیغمی همچنین بیان داشت: در تلاش هستیم تا موافقتنامه تجارت آزاد با سوریه، ونزوئلا و همچنین یکی از کشور‌های اروپای شرقی منعقد شود همچنین برنامه تجارت آزاد با کشور‌های آفریقایی را نیز در دستور کار داریم.

در ادامه این برنامه محمد صادق قنادزاده، معاون سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: ششمین دوره نمایشگاه صادراتی دستاورد‌های بسیاری برای کشور خواهد داشت؛ در دوره پیشین این نمایشگاه انتظار استقبال زیادی نداشتیم، اما ۷۰۰ شرکت داخلی و ۳۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه امیدواریم زیرساخت‌ها برای برگزاری ششمین نمایشگاه صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) افزایش یابد گفت: با وجود اینکه تمایل داشتیم که شرایط لازم برای حضور ۵ هزار تاجر از کشور‌های مختلف برای بازدید از این نمایشگاه فراهم شود، اما براساس ظرفیت‌های موجود از جمله ظرفیت هتل‌ها نهایتا می‌توانیم از ۳ هزار و ۵۰۰ تاجر برای حضور در این نمایشگاه پذیرایی کنیم.

بخوانید:  فروش کلیه جوانان تایلندی برای «آیفون ۱۴» از شایعه تا واقعیت

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: بعد از برگزاری این نمایشگاه، در صادرات روند خوبی شکل گرفت و با برخی از کشور‌هایی که در گذشته تجارت نداشتیم قرارداد‌هایی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی ضیغمی امروز در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمایت مقامات عالی‌رتبه و وزرا از نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ رویداد بسیار مهمی است و در آینده این رویداد به عنوان یکی از مهمترین رویداد‌های کشور ثبت می‌شود.