برنامه های احیای دشت قزوین بایستی در کمتر از 4 سال به نتایج مشخصی برسد

قاسمی سپس در نشستی با حضور میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و کارشناسان جهاد و شرکت آب منطقه ای در خصوص نحوه احیای دشت قزوین در پی تاکید وزیر جهادکشاورزی با کارشناسان گفتگو کرد.

 

مهدی رجحانی در این نشست اظهارداشت: استان قزوین دارای ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری فراوانی است اما در گذشته قدیمی ترین نظامات کشاورزی را داشته و باور مدیریت استان این است که اساسی ترین حوزه اقتصادی استان «بخش کشاورزی» است.

image_2022_9_1-18_10_11_669_bUp

وی اظهارداشت: باید گام بعدی تحول در دشت قزوین را با سرعت بیشتری برداریم تا به دستاوردهای عملی و سریعتری برسیم.

image_2022_9_1-17_23_2_372_E1D

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی قاسمی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور روز پنجشنبه برای بررسی وضعیت کشاورزی دشت قزوین و بازدید از ظرفیت های این منطقه به قزوین سفر کرد.

وی اظهارداشت: از آنجا که تغییرات مدیریت در کشور زیاد و سریع است اگر مصمم باشیم که احیای دشت قزوین به نتیجه برسد باید طرح های کوتاه مدت نیز تعریف کنیم تا در همین دوره مدیریت چهار ساله بتوانیم به نتیجه مشخصی برسیم.

وی گفت: مدیران استان خیز برداشته اند تا تحول در دشت قزوین محقق شود و با اختیارات واگذار شده به ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین می توانیم کارها را شتاب بخشیم و در استان تصمیم لازم را بگیریم.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: کشاورزی می تواند جهش قابل توجهی در بخش اقتصاد کشور و استان ایجاد کند و با تاکید مقام معظم رهبری برای احیای دشت قزوین و پیگیری وزیر جهاد کشاورزی ما نیز همراهیم تا این کار مهم عملیاتی شود.

بخوانید:  تساوی فوتسالیست‌های ناشنوای ایران برابر تیم میزبان

88888

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

رجحانی بیان کرد: در استان قزوین عزم جدی داریم تا حرکتی جدی و سریع در بخش کشاورزی استان شکل بگیرد و اخیرا تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری منعقد شد تا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان نیز در این عرصه استفاده شود.

وی افزود: بخش کشاورزی با مصرف 88 درصدی آب استان در اقتصاد نقش کمتر از 10 درصدی دارد که این وضعیت منطقی نیست و باید بسرعت ارتقا یابد.

رجحانی گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و مدیران استان نیز تمام قد در خدمت کشاورزی هستند تا احیای دشت قزوین عملیاتی شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: خوشبختانه گفتمان احیای دشت قزوین شکل گرفته و در سفر ریاست جمهور هم خواسته مهم و بزرگ ما ایجاد منطقه آزاد کشاورزی بود که با آن موافقت شد.

رجحانی افزود: نباید زمان را برای مطالعات دراز مدت از دست بدهیم زیرا بخش زیادی از مطالعات در گذشته انجام شده و نباید اقدام عملی دراز مدت را در دستور کار قرار دهیم بلکه لازم است چند طرح مهم و زودبازده را در صدر کارها قرار دهیم تا جهش تحولی و احیای دشت قزوین را مردم و کارشناسان احساس و مشاهده کنند تا همراهی بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور برای بازدید میدانی از وضعیت دشت قزوین راهی برخی مناطق شد و از یک شرکت دامپروری، طرح آبیاری مدرن و سد خاکی شاکین و دشت الله آباد دیدن کرد.

بخوانید:  نفت مسجدسلیمان تبرئه شد