برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی آزمایشگاه‌های گوهرشناسی کشور


|

برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی آزمایشگاه‌های گوهرشناسی کشور





منبع


وی ضمن دعوت از آزمایشگاه‌های گوهرسنگ کشور برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اهمیت ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها تأکیدکرد و افزود: از اخذ اعتبارنامه‌های استاندارد در حوزه گوهرسنگ حمایت خواهیم‌کرد.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف این نشست را می‌توان تقویت دانش فنی آزمایشگاه‌های گوهرسنگ کشور بیان‌کرد که در راستای تحقق آن نیازمند مشارکت فعالان این حوزه به ویژه فعالان بخش خصوصی هستیم. همچنین، ایمیدرو آمادگی دارد به‌منظور ارتقای دانش کارشناسان آزمایشگاه‌های گوهرسنگ کشور، دوره های آموزشی با حضور اساتید و مدرسان بین‌المللی برگزار‌کند.

حامد دارابی، کارشناس مسئول ارتباطات شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست به بیان چالش‌های پیش‌روی تأمین خدمات آزمایشگاهی از جمله آن‌ها محدودیت منابع‌مالی و تقاضای نامحدود تجهیزات پرداخت و راه‌حل این چالش‌ها را در به اشتراک‌گذاری زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها از طریق شبکه‌سازی عنوان‌کرد.

ابوالفضل فراهانی کارشناس طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این طرح در حوزه‌های مختلف همچون مطالعات اکتشافی گوهرسنگ‌ها، آموزش نیروی‌انسانی و ایجاد مرکز اعتبارسنجی گوهرسنگ‌ها خاطر نشان کرد: ایمیدرو از طرح‌های پژوهشی حوزه گوهرسنگ استقبال‌کرده و آماده حمایت از این طرح‌های پژوهشی‌است. لازم به ذکر‌است که ایمیدرو ایجاد مرکز نوآوری و پژوهشی گوهرسنگ را نیز در دست اجرا دارد.

مجید وفائی‌فرد، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کرج نیز در این نشست ضمن اشاره به حضور 15 ساله این مرکز در شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی و قرارگرفتن در بین 5 آزمایشگاه برتر کشور افزود: این مرکز سعی دارد فعالیت خود را در حوزه پژوهش متمرکز کرده و قصد رقابت با بخش خصوصی و تصاحب سهم بازار در این حوزه را ندارد چرا که هدف ارتقای دانش و تجهیز آزمایشگاه‌است و این مرکز به دنبال اهداف انتفاعی‌نیست.

بخوانید:  مبارزه دو هزار و ۷۰۰ هکتاری با ملخ‌های مراکشی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف