برگزاری نشست هم‌اندیشی و خبری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با رسانه‌ها به مناسبت هفته سلامت

وی افزود: ما در کارها به جز موارد قانونی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

وی گفت: در ناوگان بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی نقصایصی وجود دارد که به دنبال نوسازی و بهسازی هستیم؛ حوزه‌های مختلف خالی از ایراد نیست اما کارها در حال انجام است.

وی به طرح جوانی جمعیت اشاره گرد و گفت: متأسفانه بر اساس آمار تعداد تولد و تعداد ازدواج کاهش پیداکرده است و این‌یک زنگ خطر برای جامعه جوان است و اگر جامعه به سمت پیری برود دچار مشکلاتی حادی خواهیم شد؛ و در این زمینه باید بدانیم که جمعیت جوان برای مدیریت جامعه نیاز است و در مقوله سلامت باید دانش چگونگی سالم زندگی کردن را آموزش بدهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سعید جاودان سیر در این نشست  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: طرح پزشک خانواده به شکل پایلوت در شهرستان گچساران آغاز شده و شهرهای بالای ۲٠ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه به بیمارستان پاتاوه اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ زمینی به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده است. طبق بررسی‌ها هیج سندی مرتبط در این خصوص وجود ندارد و هیچ زمینی به ما داده نشده است، به دنبال خریداری این زمین هستیم. اگر زمین خریداری شد برای راه اندازی آن تلاش خواهیم کرد.


آیا این خبر مفید بود؟

وی افزود: ما تنها استانی در کشور هستیم که مرکز هسته‌ای، بیمارستان تخصصی سوختگی و رادیوتراپی نداریم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  جایزه ویژه ادینبرا به برنده‌ها رسید



منبع

جاودان سیرت از مشاوره افراد با ریسک بالا در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: از نکاتی که در هفته سلامت پیگیر آن هستیم، دسترسی عادلانه است.

انتهای پیام 





سرپرست دانشگاه گفت: ما کارهایمان را انجام می‌دهیم و معتقدیم اگر کار خوب باشد، خودش صدا می‌دهد.Screenshot_۲۰۲۳۰۵۰۱_۱۵۱۶۰۲_Gallery

وی با بیان این‌که طرحی به این بزرگی نیازمند زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، گفت: بخش عظیمی از این زیرساخت‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد احصا و احیا شده و در اختیار مجموعه دانشگاه است.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه وضعیت و تاریخچه فرد مراجعه کننده به طرح پزشک خانواده ثبت می‌شود، عنوان داشت: در صورت نیاز به ارجاع، توسط پزشک مرکز نوبت گیری انجام و خدمات رسانی را خواهیم داشت.

وی افزود: از این دو مراقب سلامت، یکی از آنها باید ماما باشد و فرد دیگر می‌تواند پرستار، بهداشت عمومی و کارشناس مبارزه با بیماری‌ها باشد.۲۰۲۳۰۵۰۱_۱۰۵۸۵۵

وی گفت: تعدادی از ین نیروها در مراکز ما مشغول به خدمت هستند و تعدادی هم باید بر اساس شاخص‌های مورد نظر جذب شوند.

وی در ادامه به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای دور دوم سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در سفر آینده رئیس جمهور، رادیوتراپی، بیمارستان سوختگی، بیمارستان پاتاوه، خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی، زمین ورزش، کتابخانه مرکزی و … را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای هر ۳ هزار نفر از جمعیت استان، یک پزشک و دو مراقب سلامت به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: علاوه بر ویزیت سرپایی، خدمات دندان‌پزشکی، آزمایشگاهی، رادیولوژی، خدمات مختلف مشاوره‌ای و چند محور خدمات دیگر را خواهیم داشت.

بخوانید:  آمریکا در لبه پرتگاه بحران سوخت/عید

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه سه فاکتور استفاده از مواد غذایی امن، تغذیه سالم و به موقع و ورزش سه محور مهم در دانش سلامت است، عنوان داشت: انسان سالم محور توسعه پایدار است.

وی با بیان این‌که ما طایفه‌ای و قومی عمل نمی‌کنیم، گفت: هر انتصابی که درون دانشگاه انجام می‌شود بر اساس شایسته‌سالاری، نظم و قانون است.

جاودان سیرت ادامه داد: از ظرفیت نمایندگان و استاندار محترم برای ارتقای کیفی دانشگاه استفاده می‌کنیم و نمایندگان تا حالا چیزی را بر ما تحمیل نکرده‌اند.