برگزاری نشست کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت نان


|

برگزاری نشست کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت نان

دکتر زهرا عبداللهی، رئیس گروه هماهنگی سیاست های امنیت غذا و تغذیه در دبیرخانه شورا ضمن ارائه گزارشی از چالش های فعلی در زنجیره گندم، آرد و نان، گفت: نان به عنوان قوت غالب و غذای اصلی مردم حداقل نیمی از انرژی و پروتئین مورد نیاز روزانه برای حفظ سلامت را تامین می کند و حداقل 30 درصد ریزمغذی های کلیدی از جمله آهن، روی و ویتامین های گروه ب با مصرف روزانه نان تامین می شود بنابراین عرضه نان سالم و با کیفیت  در امنیت غذایی مردم بسیار حائز اهمیت است.


دکتر مطلق خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی در سند 10 ساله ملی  امنیت غذا و تغذیه، بهبود کیفیت و سلامت نان است. دبیرخانه شورا که وظیفه هماهنگی سیاست های غذا و تغذیه با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم را بر عهده دارد، این موضوع را با جدیت در دستور کار قرار داده است.

بخوانید:  واکنش جالب ترک‌ها پس از تمدید علی کریمی + فیلم

در این نشست در خصوص موضوعاتی همچون اختصاص گندم مناسب و با کیفیت برای تولید نان، ساماندهی نگهداری گندم در سیلوها برای تثبیت کیفیت گندم، بازنگری استاندارد سبوس آرد و کاهش میزان سبوس گیری، پایش و نظارت جدی برای استفاده از آرد مناسب در نانوایی ها، عدم استفاده از جوش شیرین، الزام استفاده از خمیر مایه در نانوایی ها، حمایت از تولیدکنندگان در زنجیره گندم، آرد و نان، استمرار و توسعه برنامه ملی غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در سند مصوب و  ملی امنیت غذا و تغذیه مطرح و دستگاه های اجرایی موظف شدند گزارش اقدامات انجام شده برای بهبود کیفیت گندم، آرد و نان را به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گزارش دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، دکتر محمد اسماعیل مطلق در این نشست اظهار کرد: پس از تصویب سند ملی امنیت غذا و تغذیه در هفدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت نان  که یکی از برنامه های اولویت دار این سند ملی است، در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور ذینقشان در زنجیره گندم، آرد و نان برگزار شد.





منبع
آیا این خبر مفید بود؟


اولین نشست کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت نان دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی امروز با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی تشکیل شد.

 


نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف