برگزاری هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی پیگیری اجرای فرامین و سیاست های رهبر انقلاب در قوه ‏قضائیه/ تأکید معاون اول قوه قضائیه بر اجرای دقیق و سریع مصوبات قرارگاه

در ادامه جلسه گزارشی از روند اجرای مصوبات قبلی قرارگاه که در جلسه سوم به تصویب رسیده بود، توسط دبیر قرارگاه ارائه و علل تأخیر در اجرای برخی مصوبات بررسی شد 

رئیس دیوان عالی کشور: انتقال قضات کم سابقه به برخی استان‌های کشور باعث محروم شدن آن استان از قضات مجرب می‌شود

 

رئیس دیوان عالی کشور در خصوص آرای وحدت رویه تصریح کرد:  در هیات عمومی دیوان عالی کشور قضات  دادگاه‌ها را دعوت می‌کنیم تا قضات محاکم استدلال های موافق و مخالف را بشنوند و در زمان صدور آرای خود دقت نظر داشته باشند.

 در پایان جلسه، راهکارهای پیشنهادی کارگروه بیان و مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه جلسه مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه گزارش جامعی در خصوص اقدامات معاونت منابع انسانی در زمینه تقویت آموزش قضات و کارآموزان و افزایش اتقان آراء ارائه کرد و افزود: در برنامه تدوین شده به سمت آموزش‌های تخصصی قضات در حوزه‌های حقوق معدن، امور بانکی، بیمه، گمرک، بورس و … گامهایی برداشته ایم.

 انتهای پیام/

 





به گزارش خبرگزاری برنا، عصر روز گذشته (سه شنبه ۲۲ آذر) هفتمین جلسه قرارگاه پیگیری اجرای فرامین و سیاست‌های مقام معظم رهبری در قوه قضاییه به ریاست معاون اول قوه‏قضاییه و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، رئیس حوزه ریاست قوه‏قضاییه، دادستان انتظامی قضات، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه‏قضاییه، معاون راهبردی قوه قضاییه، معاون مرکز آمار و فناوری قوه‏قضاییه و سایر مدیران ستادی و سازمانی دستگاه قضا برگزار شد.

بخوانید:  رویداد رقابتهای نشاط سالمندی گنجینه های پویای شهر در منطقه 11

آیا این خبر مفید بود؟

اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی برای قضات در حوزه‌های مختلف توسط معاونت منابع انسانی قوه‏قضائیه

وی افزود: اقدامات لازم در خصوص موضوع کادرسازی مدیریتی در قوه قضاییه، طراحی فرآیندها و جزئیات سامانه برای ارتقای کارمندان اداری و  تقدیر از مفاخر دستگاه قضایی نیز در حال انجام است.

 در ادامه این جلسه مقامات حاضر در نشست از جمله رئیس مرکز حفاظت قوه قضاییه، معاون راهبردی قوه قضاییه و … به بیان دیدگاه‌ها و نظرات تخصصی خود در خصوص نحوه اجرایی شدن گام‌های مصوبات جلسات گذشته این قرارگاه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

از جمله مصوبات قرارگاه در این جلسه می‏توان به تهیه شناسنامه آموزش شخصی برای کارکنان، برگزاری دوره‏ای کار آموزشی به صورت کارگروه محور، توسعه آموزش مسأله و تدوین مدل های مناسب برای اثربخشی دوره‏ای آموزشی اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به نحوه نقل و انتقال قضات به استان‌های کشور، گفت: نباید قضات جوان و کم سابقه را به استان‌های خاص انتقال داد، چرا که با این کار استان‌های مذکور را از داشتن قاضی مجرب محروم می‌کنیم. 

وی افزود: در دیوان عالی کشور یکسری شاخص‌هایی برای اتقان آرا تهیه کردیم و پیش نویس آن را به معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارسال کردیم تا به مرحله تدوین و اجرا درآید.

وی افزود: یک استاندارد برای تهیه گزارش در دیوان عالی کشور تعیین شود تا ملاک عمل قضات قرار گیرد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

بخوانید:  بازدیدکارشناسان اداره HSE از مجموعه باغ پرندگان

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در خصوص تقویت دانش قضایی و پرهیز از آرای ضعیف و مخدوش به تعریفی دیگر اتقان آرا، بیان کرد: صدور آرای متقن در دیوان عالی کشور، خود یک آموزش و بستری برای بالابردن دانش قضایی است.