برگزاری همایش انتخاباتی دانشگاهیان و حوزویان حامی سعید جلیلی در یاسوج/پایبندی به مبانی انقلاب برای رئیس‌‌جمهور آینده اصل است



به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛عصر امروز همایش انتخاباتی دانشگاهیان و حوزویان حامی سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حسینیه امام علی (ع) یاسوج با حضور حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد فرزند آیت‌الله مصباح‌نژاد (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد در این همایش به تبیین ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور در خور و شأن نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی برای رئیس‌جمهور آینده یک اصل است.

وی گفت: صرف اینکه ولایت فقیه در قانون اساسی قرار دارد، بر اساس ولایت وفقیه نظامی برپا شد که مشروعیت و حکمرانی آن را از پیامبر و ائمه می‌گیرد، ذیل ولایت فقیه نهاد‌ها و دستگاه‌هایی باید خدمت‌گزاری کنند که ولایت الهی را در سطح جامعه و در ساحت‌های مختلف امور اجتماعی محقق کنند.

حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد بیان کرد: سه قوه اصلی ذیل ولایت فقیه تعریف شده که دستورات ولی فقیه و سیاست‌های کلی ولی فقیه به وسیله آن قوا حکمرانی شود، قوای سه‌گانه بازوان ولی فقیه هستند برای اینکه سیاست‌های کلی نظام را در شریان‌های جامعه جاری شود.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری مردم فرصت دارند مسئول قوه مجریه را انتخاب کنند، رئیس جمهور ذیل ولایت فقیه و نفر دوم در کشور است، باید او را قبول داشته باشیم و در عمل اثبات کنیم.

حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد گفت: اساسی‌ترین شرط یک رئیس جمهور این است که بداند در ساختار حکومت جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارد و به آن ملتزم باشد. در تجربیات ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی، در مواردی که موفق شدیم رئیس جمهوری انتخاب کنیم که چنین ویژگی داشته، دوران پیشرفت و عزت بوده، در دوره‌هایی که چنین گزینه‌ای نداشتیم یا اشتباه کردیم و افرادی انتخاب شده‌اند که می‌خواستند در مقابل ولی فقیه خودی نشان دهند، برای خود جایگاهی برابر با ولی فقیه قائل بوده‌اند، دوران نزول و ذلت کشور بوده است.

بخوانید:  شوک هوادار به پرسپولیس/ الهامی از گل‌محمدی انتقام گرفت

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام ناب است، و اگر بر اساس آن عمل کنیم خود به خود پیشرفت می‌کنیم چون مطابق با ساختار وجودی انسان و هستی است، اگر از آن تخلف کنیم، با سعادت و حقیقت و خوشبختی ما اصطکاک پیدا می‌کند و دچار مشکل می‌شویم.

وی گفت: این نکته‌ای است که بخاطر آن می‌گوییم آقای سعید جلیلی اصلح است و در این جنبه او را صالح می‌دانیم، فکر او، نوشته‌های او، گفته‌های او، کردار او، در طول این مدت که در معرض قضاوت مردم بوده نشان داده فرد اصلحی است، سخن ولی فقیه برای او حجت است.

حجت‌الاسلام مصباح نژاد خاطرنشان کرد: شهید رئیسی فرموده بودند ما در کار‌های دولت صبر نمی‌کنیم که حضرت آقا دستور دهند و بعد ما اطاعت کنیم، اگر تشخیص دهیم که حضرت آقا نظری دارد، به دنبال اجرای آن می‌رویم، البته ممکن است گاهی شرایط همراهی نکند، و کار‌ها به دلایلی انجام نگیرد، ولی مهم این است که دغدغه‌مند برای تحقق نظر ولی فقیه باشد.

وی گفت: سیدحسن نصرالله به مرحوم آیت الله مصباح فرموده بود که برداشت من از ولایت این است که نباید سعی کنیم، صبر کنیم ولی فقیه امر و نهی کند، ما باید به دنبال منویات ولی فقیه بدویم.

حجت‌الاسلام مصباح نژاد اظهار کرد: راز محبوبیت شهید رئیسی در دل‌های مؤمنین و غیر مؤمنین این بود که خالص و صادق بود، مردم را بازی نمی‌داد.

وی تصریح کرد: وقتی شهید رئیسی دولت را تحویل گرفت چقدر پول در خزانه بود، رئیس دولت قبل تصریح کرده بود که حتی یک ماه هم معلوم نیست بتوانند حقوق کارکنان دولت را بدهند. بسیاری از کسانی که می‌خواستند نامزد شوند، از ترس مخروبه‌ای که درست شده بود، وارد این گود سیاسی نشدند. اگر امداد‌های الهی نبود، ممکن نبود چنین موفقیتی کسب شود.

بخوانید:  بارش شدید باران در بندرانزلی - گیلان

حجت‌الاسلام مصباح نژاد اظهار کرد: رئیس جمهور باید مشکلات کشور را بشناسد، قدرت مدیریت زیرمجموعه خود را داشته باشد، وزرای مختلف را هماهنگ و مدیریت کند، باید جهادی و تلاشگر باشد، در میدان باشد، عافیت طلب نباشد.

وی گفت: حتی اگر مردم متوجه نشدند، ولی خدا می‌فهمد، پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی خیلی مهم است، ممکن است کسی تلاشگر باشد و راه حل پیدا کند ولی این راه حل بر چه اساسی است؟ اگر بر اساس مبانی غیراسلامی باشد، کشور را از هدف واقعی خود دور می‌کند. تلاش و کوشش و مدیریت باید در خدمت مبانی انقلاب قرار بگیرد، تا بتواند کشور را پیش ببرد و اهداف اسلام را محقق کند.

حجت‌الاسلام مصباح نژاد بیان کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم، ما به این نتیجه رسیدیم که در بین نامزد‌های موجود، این ویژگی‌ها در آقای جلیلی بیش از دیگران وجود دارد.

انتهای پیام 



منبع