برگزاری کنگره پژوهشی ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی/وجود ۱۱۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمان

او بیان داشت: توفیق داشتیم ۲۹۸ خانه ورزش روستایی، برای روستایی‌های متناسب با آمار جمعیتی، ساماندهی و فعال کنیم که بتوانیم در بین روستا‌ها و جمعیت روستایی افزایش شادابی و نشاط را ایجاد کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به بیان گزارشی در خصوص حوزه جوانان پرداخت و با بیان اینکه در استان کرمان در حوزه جوانان ۱۶۲ سمن فعال در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، مذهبی، علمی و پژوهشی داریم، افزود: به ازای هر هفت هزار نفر یک سمن را در استان کرمان داریم که از میانگین کشور، وضعیتمان بهتر است؛ اما جا دارد کار کنیم تا در این موضوع گستردگی بهتری ایجاد کنیم.

انتهای پیام





او بیان داشت: بدین ترتیب، توفیق داشتیم یک آمار ۳۰ درصدی در حوزه زیرساخت‌های ورزش استان داشته باشیم که بر این اساس، عمده روستا‌هایی که جمعیتی بالای هزار نفر دارند، حداقل امکانات آنجا فراهم شده است.

پاریزی تصریح کرد: هم اکنون سرانه فضای ورزشی استان ۶۲ صدم متر مربع است که از ۴۸صدم به این عدد ارتقا پیدا کرده است.

پاریزی تصریح کرد: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب نیز جای کار وجود دارد و باید جدی‌تر به آن توجه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میثم پاریزی در آیین سلسله درس های”اخلاق در مکتب شهید سلیمانی” ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان که به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان در محل بیت الزهرای کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه در مجموعه استان، بیش از هزار و ۱۵۰هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند، گفت: افرادی که در شهرستان‌های استان در این مجموعه‌ها فعالیت دارند، عمدتاً با علم و اشراف تخصصی کار را انجام می‌دهند و بابت کاری که انجام می‌دهند، حقوق و دستمزدی دریافت نمی‌کند؛ حتی آورده هم دارند.

بخوانید:  محمدعلی گرایی از دور رقابت‌ها کنار رفت
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: عمده برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه جوانان را دو بحث ترویج مکتب شهید سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب دانست و افزود: در زمینه ترویج مکتب شهید سلیمانی کار‌های عملیاتی خوبی انجام و جلساتش برگزار شده است که کنگره‌اش هم در حوزه پژوهش به زودی در استان برگزار می‌شود.

او، انجام دوره دانش افزایی ویژه مراکز مشاوره و روانشناسان، برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و برپایی مقدمات ازدواج ۵۰ زوج در هفته ازدواج، برگزاری ستاد‌های ساماندهی جوانان و آزاد سازی ۲۳ زندانی جرایم غیرعمد را از مهمترین برنامه‌های برگزار شده در این حوزه برشمرد.


آیا این خبر مفید بود؟

پاریزی به سفر ریاست جمهوری به استان کرمان اشاره کرد و گفت: در سفر وی، به استان ۲۳۰ میلیارد تومان برای حوزه ورزش در نظر گرفته شده است.

او افزود: در راستای توسعه زیرساخت‌ها با وجود شرایط سخت تحریم‌ها و تخصیص‌های پایین، توانستیم با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان، ۱۵۳ پروژه ورزشی را با مساحت ۲۰۱ هزار متر مربع در سطح شهرستان‌های استان افتتاح کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: هزار و۳۵۰ باشگاه ورزشی در سطح شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند و امروز توفیق داریم، سه تیم ورزشی از استان کرمان در سطح رقابت‌های لیگ برتر فوتبال حضور دارند.

پاریزی تصریح کرد: چند برنامه ملی در این حوزه داشتیم، یکی از این برنامه ها، کنگره ملی مشارکت‌های اجتماعی بود که در اسفند سال ۱۳۹۹ برگزار شد، بدین ترتیب، ظرفیت کل سمن‌های ما در استان درگیر برگزاری این کنگره بودند و این کنگره کمک کرد که ما انتخابات ریاست جمهوری بتوانیم مشارکت بهتری در استان نسبت به سایر استان‌های کشور داشته باشیم.

بخوانید:  کلید اصلی سلامت بدن چیست؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

او تعداد ورزشکاران سازمان یافته در هیئت‌های ورزشی استان و در مجموعه شهرستان‌ها را ۱۱۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این موضوع، یک ظرفیت بسیار خوب و مناسبی ایجاد کرده است و با توجه به جذابیت‌هایی که این بخش دارد، امیدواریم بتوانیم از این جذابیت و از این جمعیت به عنوان یک فرصت در مسیر پیشبرد اهداف این نظام و برنامه‌های استان استفاده مطلوب کنیم.

پاریزی بیان داشت: طی ایام کرونا و در سیلی که در جنوب استان رخ داد، سمن‌های جوانان بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی را توزیع کردند.

پاریزی تصریح کرد: سالانه در حوزه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف، بیش از ۱۰هزار برنامه انجام می‌شود که مخاطب بسیار زیادی دارد؛ طوری که بیش از ۳ برابر آمار ورزشکاران سازمان یافته ما در برنامه‌های مناسبتی، افراد را پوشش می‌دهیم که خدماتی از این بخش و از این حوزه دریافت می‌کنند.