بستۀ پیشنهاد ارتباطات روی میز مدیریت بحران بوشهر





منبع

بستۀ پیشنهاد ارتباطات روی میز مدیریت بحران بوشهر

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: بمنظور کاهش خطر بلایای طبیعی و انسان ساز، کارگروهی جهت تهیه و تدوین بسته مخاطرات در استانداری بوشهر تشکیل و مقرر شد دستگاههای اجرایی استان، اولویت های مخاطرات را از بین 53 مخاطره ابلاغی شناسایی کنند. در حالی که هیچکدام از مخاطرات مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود.
وی افزود: مخاطره یعنی پدیده ای طبیعی یا فعالیت انسانی که می تواند بالقوه خسارت زا باشد و آسیب های مالی، جانی، اجتماعی یا اقتصادی داشته و باعث اخلال در روند خدمت‌دهی معرفی شود که بر این اساس می‌توان اختلالات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز با فرض وقوع خطای عمدی یا غیر عمدی انسانها در ردیف آتش سوزی، نشت مواد مخاطره زا، انفجار، آلودگی آزمایشگاهی و صنعتی و غیره معرفی کرد و آن را جزء مخاطرات فناورزادی نامید.
سملیان در پایان گفت: با توجه به وابستگی مراکز دولتی و خصوصی به شبکه اینترنت و تلفن(ثابت و همراه)، اختلال در ارتباطات فیبرنوری و رادیویی قادر به تغییر روال عادی زندگی افراد تحت تاثیر است، در این خصوص پیشنهادات و استدلالات این اداره کل، جهت ویرایش لیست مخاطرات ارائه شد.

بخوانید:  مدرسه هدایت ارومیه ، مدرسه ای باقی مانده از جنگ جهانی اول

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از ارایه بسته پیشنهادی مخاطرات ارتباطات و فناوری اطلاعات به اداره کل مدیریت بحران استانداری خبر داد.