بقاع متبرکه استان های کهگیلویه و بویر احمد و زنجان میزبان روزه داران در لیالی قدر

در این سرزمین های نورانی طنین صدای اذان، تلاوت قرآن و مناجات بیشتر از هرجای دیگری بر دل مردان وزنان خداجوی کهگیلویه و بویراحمد می نشیند و اشتیاق زائران برای شرکت در نمازهای جماعت و بهره مندی از این فریضه اسلامی نشان از فضای آکنده از معنویت دارد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی اضافه کرد: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای آیین جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

اینجا صف های منظم نماز جماعت، آئین های جزء خوانی قرآن و تزکیه نفس، دنیای زیبایی از شوق برادران وخواهران دینی برای بهره مندی از رمضان و خودسازی در این لحظات عرفانی را ترسیم می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده محمد حاج سیران در شهرستان زنجان، بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس در شهرستان خدابنده، امامزادگان هاشم و عوف (ع) شهر آببر طارم، امامزاده یعقوب (ع) صائین قلعه و امامزاده اسماعیل (ع) در شهرستان ابهر میزبان زائران و روزه داران ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر هستند.

وی ادامه داد: همچون سالهای گذشته، امسال نیز ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان، میزبان اجرای طرح ضیافت بهاری است که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا دوم اردیبهشت سال‌ جاری ادامه دارد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژه برنامه های ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص با استقبال مردمان این استان به ویژه همجواران این مکان های مقدس قرارگرفته است.

بخوانید:  توصیه‌های معاون بهداشت دانشگاه در مواجهه با آلودگی هوا


آیا این خبر مفید بود؟

وی بیان کرد: همچنین ویژه برنامه های شب های قدر در سیزده بقعه متبرکه شاخص این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام موسی موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: مراسم عزاداری و احیای شب های قدر با حضور سخنرانان، مداحان و دعاخوانان مطرح برگزار می شود.

آیین های شب های رمضان

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع حجت الاسلام  نصیرالاسلامی تاکید کرد:برنامه «خدیجه مادر امت»، جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن(ع) ، برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور با عنوان «نسیم کرامت، برپایی ویژه‌برنامه‌های احیا و شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در طول اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: از عموم مردم استان دعوت می کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی، به همراه خانواده در این اماکن مقدس حضور یابند و از فرصت بهره گیری از رحمت و برکات خداوند متعال در این شب‌های سرنوشت ساز استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان هر ساله توسط اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بقاع متبرکه شاخص استان با حضور مبلغان بومی و غیر بومی برگزار می شود تصریح کرد: امسال ده ها آیین تلاوت قرآن در این مکان های مقدس برگزار شد.

اگرچه همه جای کهگیلویه و بویراحمد در این شب های رمضان رنگ و روی معنوی به خود گرفته است اما بقاع متبرکه شاخص قلب تپنده رمضان در این استان است.

بخوانید:  آغاز به کار نمایشگاههای بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی از امروز در شیراز

وی  گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر یاسوج با استقبال اقشار مختلف مردم مواجه شد شد.

اینک مدح و ستایش پروردگار عالم،زمزمه مناجات های سحرگاهی و هنگامه غروب اوج بندگی زائران در برابر قدرت لایزال الهی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مساجد و بقاع متبرکه شاخصی چون حرم امامزاده عبدالله (ع)،حضرت بی بی حکیمه (س)، امامزاده جعفر (ع) امامزاده محمود (ع) و امامزاده آقامیر (ع)شب های منتهی به لیالی قدر میزبان هزاران نفر از مردم مومن و خداجوی کهگیلویه وبویراحمد است.

ویژه برنامه های شب های قدر در بقاع متبرکه

انتهای پیام/