بنیاد ملی نخبگان از دانش‌آموزان مستعد حمایت ویژه می‌کند

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ هدف اصلی این برنامه، شناسایی و تدوین اطلس استعدادی دانش‌آموزان برتر کشور و هدایت آنان در مسیر شکوفاسازی استعداد‌های آنان است. 


بنیاد ملی نخبگان از دانش‌آموزان مستعد حمایت ویژه می‌کند

همین‌طور در بخش سیاست‌گذاری، ضمن تصویب تغییرات موردنظر «طرح شهاب» در کمیسیون دائمی هیئت‌امنای بنیاد ملی نخبگان، شورای راهبری طرح شهاب با ترکیب اعضای جدید تشکیل و موضوع تدوین سیاست‌های اجرایی طرح شهاب طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ (با محوریت اصلاح و تثبیت فرایند‌های اجرای طرح در دورۀ دوم ابتدایی و آغاز فرایند اجرای طرح در دورۀ اول متوسطه) از آغاز زمستان ۱۳۹۹ در دستور کار این شورا قرار گرفت و در نهایت تأیید و در آذرماه سال ۱۴۰۰ توسط ریاست عالی بنیاد ملی نخبگان به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد. 

بنیاد ملّی نخبگان با همکاری وزارت آموزش و پرورش، اجرای برنامه «شهاب» (شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر) را در همه استان‌های کشور در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در حال اجرا دارد.

۴. سیاست هدایت دورۀ اول متوسطه: ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنی‌سازی در حوزه‌های استعدادی و پرورش مهارت‌های پایۀ «اثرگذاری نخبگانی» (خلاقیت، حل مسئله، رهبری و همدلی اجتماعی) همچنین ۱۲ برنامۀ پیشنهادی ذیل این سیاست‌ها تدوین و به همراه سیاست‌های مصوب، ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

۲. سیاست شناسایی دورۀ دوم ابتدایی: پیمایش تمام دانش‌آموزان در حوزه‌های استعدادی متنوع توسط آموزگاران 

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


|