بهره‌وری در زنجیره مدیریت پسماند افزایش می‌یابد

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌منظور افزایش بهره‌وری زنجیره مدیریت پسماند مکلف هستند بسترهای لازم جهت استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کلیه بخش‌های زنجیره مدیریت پسماند از تفکیک از مبدأ تا پردازش و تصفیه میانی، بازیافت یا تبادل به مواد با ارزش‌افزوده بالاتر، دفن بهداشتی و تولید انرژی از زباله را از طریق شهرداری‌ها فراهم آورند و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به ایجاد شتاب‌دهنده فناوری‌های مدیریت پسماند در شهر منتخب اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ مدیریت پسماند موضوعی است که به دنبال پیشرفت زندگی اجتماعی انسان‌ها و افزایش تعاملات با محیط‌زیست شکل گرفت. ﻣﺤﻴﻂ‌‌ﺯﻳﺴﺖ مجموعه‌ای ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺰﺭگ ﻭ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ محسوب می‌شود ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺗﺪﺭﻳﺠﻲ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﺍﺟزﺍﻱ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺳﻄﺢ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ که در نتیجه ﺩﺭ فعالیت‌های ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﺄﺛﻴﺮگذار است.

انتهای پیام/





مدیریت پسماند به‌منظور افزایش بهره‌وری از موضوعاتی است که با کمک دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها اتفاق می‌افتد.

در قانون جهش تولید دانش‌بنیان پیگیری و انجام موضوعات مختلف و مهمی از قبیل مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفته، در این قانون با کمک دانش‌بنیان‌ها و خلاق‌ها که رکن‌های اصلی این قانون هستند، می‌توان زیست‌بوم نوآوری و فناوری را در کشور توسعه داد.





منبع

امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود و مدیریت پسماند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوامع بشری مطرح است. افزایش روزافزون حجم پسماندها از یک‌سو و تنوع و گوناگونی آن‌ها از سویی دیگر بر پیچیدگی شرایط و نحوه جمع‌آوری و دفع آن‌ها می‌افزاید.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف