بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی از معطلی 20 ساله توسط پیمانکار خارجی جلوگیری کرد

بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی از معطلی 20 ساله توسط پیمانکار خارجی جلوگیری کرد

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، با اشاره به بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی و توفیقات دولت در این بخش گفت: ما با دو دیدگاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مواجه بودیم نخست اینکه باید بیش از انکه به ظرفیت های داخلی و رشد استعدادهای درونی توجه کنیم و ظرفیت را برای جوانان توانمند و اندیشمندان داخلی برای رفع محرومیت ها و ساخت ایران اسلامی متمرکز کنیم، حواسمان به غرب باشد.

وی تاکید کرد: دیدگاه توجه به غرب این موضوع را پیش روی قرار می داد که شرایط برای واردات فناوری و تکنولوژی به دورن کشور فراهم شود اما این نگاه در طول سالهای متمادی نشان داد که متاسفانه نگاهی شکست خورده است، چراکه نه غرب و نه امریکا تمایلی به صادرات فناوری و تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه ندارند و اساسا کشورهای در حال توسعه اگر بر ظرفیت های درونی خود متمرکز نشوند آسیب می بینند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین احساس می شود که تکرار این موارد نه تنها مورد تائید و قبول نیست بلکه باید مورد بازخواست و پیگیری قانونی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده فکر می کنم بیش از آنکه ما به  شرکت های فرانسوی، چینی، روسی و انگلیسی ها اعتماد داشته باشیم و باید به جوانان و مغز های متفکر و مهندسین ایرانی در این بخش ها تکیه کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مقاطعی که این درک صحیح و درست را سرلوحه حرکت خود قرار داد، موفقیت های بزرگی را کسب کرد.

بخوانید:  افزایش کارایی با صفحات خورشیدی جدید

انتهای پیام/ 



منبع

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی نشان داد که دولت به درستی متوجه شده که باید به جوانان ،دانشمندان ، مهندسین و تکنسین های داخلی اعتماد کند. لذا نتیجه این اعتماد در تکمیل فاز 11 پارس جنوبی متبلور شد که باید در این زمینه به مردم و دولت تبریک گفت.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین آن نگاه به غرب سبب شد تا ما 20 سال فرصت بهره برداری از این ذخایر گازی را از دست بدهیم و در یک رقابت با کشورهای حاشیه خلیج فارس، عقب بمانیم که این خسارت بار بود. بنابراین بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی  از معطلی 20 ساله توسط پیمانکار خارجی جلوگیری کرد.

بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی از معطلی 20 ساله توسط پیمانکار خارجی جلوگیری کرد