بهره برداری از ۲۷۰۰پروژه بهداشتی در دولت مردمی

وزیر بهداشت از تحرک بیشتر مردم، آب ، هوا و غذای سالم به عنوان مزایای مناطق روستایی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه های گوناگون نظام سلامت، بسیاری از بیماریهای عفونی به ویژه در مناطق روستایی، کنترل و یا ریشه کن شده اند.

انتهای پیام/



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین افتتاح مرکز جامع سلامت روستای «میقان» در شاهرود از ایجاد و گسترش شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این ساختار ۱۸ هزار خانه بهداشت فعالیت دارند و تقویت ساختار شبکه بهداشت در دولت مردمی به طور جدی پیگیری می شود.

عین اللهی با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت در سال گذشته افزود: در جریان برگزاری این پویش ، دو بیماری فشارخون بالا و دیابت بررسی شدند و امسال نیز دو پویش سلامت کودکان و غربالگری سرطان در کشور به اجرا در می آید.

عین اللهی با بیان این که مردم همه روستاهای کشور دارای شناسنامه سلامت هستند، به ارائه خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی در رشته های بهورزی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پزشکی، دندانپزشکی و خدمات دارویی در مراکز جامع خدمات سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز جامع خدمات سلامت میقان در زمینی با زیربنای یک هزار و ۴۱۰ متر مربع احداث و همچنین یک محل زیست پزشک با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در این روستا ساخته شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به تقدیم ۱۲۰ شهید از سوی اهالی روستای میقان به انقلاب اسلامی ملت ایران ، خود و همکارانش را مرهون خون شهدا دانست و گفت: عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت از ۷ سال پیش آغاز شده بود) اما ۷۵ درصد از پیشرفت این پروژه در دولت مردمی رقم خورد تا آن که امروز افتتاح شد و از این پس خدمات مورد نیاز سلامت ۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش خود را تأمین می کند؛ ضمن آن که نظام ارجاع نیز در این مرکز اجرا می شود تا بیماران در صورت نیاز به مراکز تخصصی و بستری ارجاع داده شوند.

بخوانید:  اطلاعیه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و نحوه فعالیت ادارات مازندران تا پایان هفته

وی از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد و گفت: این طرح جدید، ابتکار جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد بین المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود. 

وی شبکه بهداشت کشور را در منطقه، کم نظیر و الگوی بسیاری از کشورهای همسایه دانست و تاکید کرد: در دولت مردمی با هدف تقویت ساختار شبکه بهداشت، دو هزار و ۷۰۰ مرکز بهداشتی تکمیل و افتتاح شد و تا پایان دولت، تعداداین مراکز به چهار هزار و ۴۰۰ واحد می رسد.