بهره مندی بیش از ۱۱۷ هزار مسافر از خدمات هلال احمر قزوین

به گفته صبوری، هزینه اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۱۶ میلیارد و هفت میلیون و ۵۶۹ هزار ریال بود و در این مدت نیز ۲ هزار و ۵۶۵ مورد تماس با سامانه ۱۲۲ ملی امداد و نجات در سطح استان قزوین صورت گرفت.

صبوری تصریح کرد: همچنین تعداد ۲ هزار و ۲۸۰ نفر روز نجات گر در این طرح حضور داشتند که در مجموع ۱۰۷ تیم در عملیات‌ امدادی این جمعیت مشارکت کردند و به ماموریت اعزام شدند.

وی بیان کرد: داوطلبان مشارکت کننده در این طرح یک هزار و ۱۹۹ نفر بودند که هشت هزار و ۲۵۵ نفر ساعت داوطلب با جمعیت هلال احمر استان همکاری کردند و ۱۴ هزار و ۵۱۲ مسافر و گردشگر نوروزی نیز از این برنامه‌ها برخوردار شدند.

این مدیر بیان کرد: در تعطیلات نوروزی ۸۲ مورد اعزام آمبولانس، هشت مورد عملیات رهاسازی، ۵۷ مورد انتقالی به مراکز درمانی، ۸۷ مورد امدادرسانی به صورت سرپایی، ۱۳ مورد اسکان اضطراری توسط امدادگران این طرح انجام شد و ۳۳۰ مسافر نیز از این خدمات بهره‌مند شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در طرح خدمات بشردوستانه که با همکاری معاونت امور جوانان انجام شد، 
اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، طرح یاس، پایش و کنترل فشار خون، پویش سبز و بهره مندی از فضای دوستدار کودک و برپایی خیمه نماز، غرفه فرهنگی و آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه و توزیع بسته‌های افطاری و خدمات بشردوستانه به مسافران ارایه شد.

بهره مندی بیش از ۱۱۷ هزار مسافر از خدمات هلال احمر قزوین

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ناصر صبوری در این باره اظهارداشت: جمعیت هلال احمر استان قزوین همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفندماه سال قبل تا ۱۳ فروردین امسال در چند طرح عملیاتی مختلف از جمله طرح ملی امداد و نجات نوروزی، خدمات بشردوستانه و همچنین آموزش و خدمات درمانی و داوطلبان به مسافران نوروزی خدمات خود را ارایه داد.

بخوانید:  چاپ روی شیشه و صنعت چاپ تحولی جدید و نوین در تبلیغات

وی افزود: امدادگران هلال احمر در ۲۳ پایگاه ثابت و موقت در طرح ملی امداد و نجات نوروزی به مسافران، خدمات خود را در ۹۲ ماموریت ارایه دادند.

بهره مندی بیش از ۱۱۷ هزار مسافر از خدمات هلال احمر قزوین

صبوری افزود: همچنین برگزاری پویش هلال رحمت، غربالگری سلامت، داوطلب یار و پویش بشردوستی در طرح خدمات داوطلبان این جمعیت عملیاتی شد.

وی گفت: بیش از ۹۴ هزار و ۳۴۳ مسافر در قزوین از خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز بهره‌مند شدند.

صبوری اظهارداشت: ۲۵ درصد کاهش در تعداد ماموریت ها، ۶۴ درصد کاهش در موارد رها سازی، ۱۶ درصد کاهش در موارد انتقال یافته به مراکز درمانی، ۹۴ درصد کاهش در تعداد اسکان اضطراری نسبت به عملیات‌ سال گذشته صورت گرفت.

انتهای پیام



منبع

سرپرست جمعیت هلال احمر استان با اشاره به پوشش امدادی جمعیت هلال احمر در شب‌های قدر و توزیع افطاری در بین هم استانی ها، خاطرنشان کرد: همچنین جمع آوری کمک‌های نقدی در روز قدس برای کمک به مردم فلسطین توسط این جمعیت صورت می‌گیرد و از شهروندان دعوت می‌کنیم هنگام برگزاری راهپیمایی روز قدس کمک‌های نقدی خود را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند تا به دست مردم فلسطین برسد.