بورسیه «شهید جمهور» چیست؟



به گزارش خبرگزاری برنا؛ رسول محمدقلی گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شهید جمهور بحث بورسیه تحصیلی و هدایت دانش‌آموزان مستعد و نخبه مناطق محروم بود. در همین راستا برنامه‌ای را از بنیاد ملی خواستند تا دانش‌آموزان مستعد در مناطق محروم کشور شناسایی شوند و در قالب برنامه‌ای جامع به نام بورسیه تحصیلی ویژه رئیس‌جمهور، بتوانند تحصیل کنند‌.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نام اولیه این بورسیه، بورسیه «دانا» بود، گفت: دانا مخفف دانش‌آموز نخبه انقلابی است که ان‌شاءالله امسال به مناسبت یاد بود شهیدجمهور، 100 دانش‌آموز نخبه مناطق محروم با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سمپاد، کمیته امداو امام خمینی و مجموعه‌هایی که با بنیاد ملی نخبگان در ارتباط هستند شناسایی می‌شوند تا از مزایای این بورسیه بهره‌مند شود.

محمدقلی یادآور شد: «بنیاد ملی نخبگان با کمک راهبر و یک نفر که هم معلم و هم راهنما برای این دانش‌آموزان است، طرح مذکور را آغاز خواهد کرد‌.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر دولت احتمال لغو این بورس وجود دارد یا خیر، بیان کرد: قطعا سعی بر این است کار طبق روال خود پیش رود، همچنین سازوکار طوری طراحی شده است تا بتوانیم این دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم.
انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  عطاری توزیع کننده قرص‌های غیر مجاز در ساوه پلمب شد