بگذارید مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه نهادینه شود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مجلسِ تراز که مورد تأکید بود این است که با قوای دیگر همکاری صمیمی و کار راه‌انداز داشته باشند، گفت: هم‌چنین نماینده نباید شهدا و خانواده شهدا و خدمت به این عزیزان را فراموش کرده باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: اتفاقاً بعضی از همین کشف حجاب کننده‌ها را با آن‌ها صحبت کنید کما اینکه دوستانی را فرستادیم در جلسات و جاهایی که بودند چند دقیقه با آن‌ها صحبت کردند بعضاً دست کشیدند؛ اما بعضی وقت‌ها می‌بینید که با این نوع قانون‌گذاری ممکن است آن شخص را بر باطل خودش محکم کنیم. باید مواظب باشیم بازدارندگی جریمه یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد.

مردم می‌خواهند جامعه آرام و سالم باشد

اجازه ندهیم بیگانگان بر ما سلطه داشته باشند

وی در بخش دیگری به لایحه جدید در رابطه با عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بعد از مدت‌ها که منتظر بودیم بعدازآنکه مجلس محترم و به‌خصوص ریاست محترم مجلس به وظیفه خودشان دراین‌باره درست عمل نکردند و ما مؤمنین و مردم متدین را به صبر دعوت کردیم؛ پیش ما می‌آمدند و قطعاً جای دیگر هم رفتند که باید چه کرد؟ ما دائم به صبر حواله دادیم که آقایان مشغول هستند و ان‌شاءالله تصمیم جدی خواهند گرفت. مخصوصاً که حضرت آقا فرمودند کشف حجاب گذشته از حرام شرعی حرام سیاسی هم هست و فرمودند مسئله این‌گونه نمی‌ماند و تمام می‌شود. بنا شد که دستگاه قضا لایحه بدهد به دولت و دولت به مجلس. ما هم در همین خطبه درخواست تعجیل داشتیم در مسئله؛ چون روند رشد ولنگاری از طرح‌ها و لایحه‌ها سرعتش بیشتر بود.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مجلسِ تراز همکاری صمیمی و کار راه‌انداز با قوای دیگر است

مجلس محترم در امتحان سختی قرارگرفته است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه عنوان کرد: واقعاً عزت همان است که قرآن فرمود: نفی سبیل؛ اجازه ندهیم بیگانگان بر ما سلطه داشته باشند. زیر بار دشمن و استکبار نرفتن است از عزت؛ که هر جمعه شما برای این‌که فراموش نکنیم دشمن‌داریم و دشمنی دارد و فراموش نکنیم که ملت امام حسین هستیم و زیر بار ظلم نمی‌رویم باصلابت و قدرت بر مستکبرین عالم به‌خصوص آمریکای جنایتکار مرگ می‌فرستیم.

بگذارید مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه نهادینه شود / نهادینه شدن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه خودش یکی از معروفات است

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه با طرح چند پرسش عنوان کرد: جرائمی که وضع می‌شود جلوگیری لازم را آیا می‌تواند بکند از اینکه عفت عمومی خدشه‌دار نشود و کیان خانواده‌هایی که در معرض متلاشی شدن هستند حفظ کند؟ دشمنی شناسی هایی که لازم است که ما در مقابله با دشمنی‌ها اقدام داشته باشیم، این لایحه می‌تواند اقدامی داشته باشد؟ عزیزانی که دنبال می‌کنند و

ساترا و مسئولین مربوطه خطوط قرمز را به هم نزنند / نظارت‌ها را بر این امور بیشتر کنید

تبدیل کردن سیاست‌های کلی نظام به قانون کمتر موردتوجه مجلس بوده است

کشف حجاب با این هجمه‌هایی که شروع‌شده به برهنگی و بی‌بندوباری‌های اجتماعی می‌کشد

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: کاری با مراحل بعدی که گفتم بازدارندگی دارد ندارم. ابتدای کار رادارم عرض می‌کنم. در مراحل بعدی بعضی جاهای لایحه خوب است می‌شود به آن اعتنا کرد؛ اما تا به آنجا برسد جامعه مسموم شده. شخص مسموم شده. جامعه خراب‌شده. شما هم قدرت خودتان را از دست می‌دهید.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با تأکید بر اینکه جایگاه مجلس از جهات مختلف بسیار مهم است، اذعان داشت: آقا فرمودند منبر است. خیلی این عبارت جای بحث و گفتگو دارد؛ یعنی باید فریاد حق‌خواهی و استقلال‌طلبی و ضد استکباری از مجلس شنیده شود و معلم اخلاق باشند. نماینده مجلس وکیل مردمی است که تمام فکر و دغدغه آن‌ها اسلام و آرمان‌های انقلاب است. وکیل باید در تمام مدت وکالت بر اساس خواست موکل خود عمل کند و الا خائن به وکالت خواهد بود. چون مدت وکالت کم است حتماً باید توجهشان به اولویت‌ها و مسائل اصلی و کلیدی کشور باشد. باید سمت‌گیری قوانین برای رفع استضعاف و رشد امور فرهنگی و اقتصادی و برطرف شدن مشکلات اجتماعی، رفاه بیشتر و زندگی راحت‌تر و از بین رفتن محرومیت‌ها و تحول در نظام اداری دست‌وپا گیر کشور باشد.

بخوانید:  معرفی لاماری ایما HEV جدیدترین کراس اوور آرین پارس موتور

وی با تأکید بر اینکه مطالبی را که عرض می‌کنم و عرض کردم از باب این است که آقایان که قصد تصمیم‌گیری دارند و این تصمیمشان آثار فراوانی برای آینده کشور از جهات اخلاقی و فرهنگی دارد دچار افراط‌ها و تفریط‌ها نشوند، گفت: دچار جوسازی‌های اجتماعی و سیاسیونی که می‌خواهند بهره‌برداری سیاسی کنند نشوند. یک عده موافقت با این طرح می‌کنند اغراض خاص دارند. یک عده مخالفت می‌کنند اغراض خاص دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه ما در جنگ ترکیبی دشمن قرار گرفتیم، گفت: همه هم داریم می‌گوییم. یک بخش آن کشف حجاب است. بحث من شل حجابی و بعضی از این موارد بدحجابی نیست. اصل کشف حجاب با این هجمه‌هایی که شروع‌شده و بعد به برهنگی و بی‌بندوباری‌های اجتماعی می‌کشد و الآن می‌بینید؛ آیا این را می‌شود با چند تذکر ابتدایی و پیامک دادن و عکس گرفتن‌های این‌چنینی جلوگیری کرد؟

زیارت امام رضا علیه‌السلام ثواب زیارت رسول گرامی اسلام را دارد

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه تصریح کرد: پرونده‌های امربه‌معروف هم که در استان تشکیل می‌شود دوستان تلاش نکنند برگردانند به نزاع شخصی و خانوادگی. امربه‌معروف معلوم است؛ شخصی هم معلوم است. بگذارید مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه نهادینه شود که نهادینه شدن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه خودش یکی از معروفات است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به سفر رئیس‌جمهور به اندونزی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب ارتباط با کشورهای دوردست را تأکید کردند که الحمدالله رئیس‌جمهور محترم در دستور کارشان قرار دادند و در این زمینه فعال هستند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر قانون و قانون‌گذاری به خاطر شأن ویژه‌ای که دارد تأکید کردند، گفت: اگر مجلس ریشه همه امور کشور است پس باید محلی برای بروز و ظهور اخلاق باشد. حرکت و رفتار و سخنان وکلای مردم باید فضائل اخلاقی و حرکت به سمت صلاح را در مردم و جامعه بیشتر کند و مردم احساس کنند که وکلا خیرخواه آنان هستند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه راجع به فضای مجازی چقدر حضرت آقا و دلسوزان گفتند؛ مسموع نشد، گفت: رها شد تا شد این. تمام دنیا برنامه دارند برای فضای مجازی‌شان اینجا تا می‌خواهند یک برنامه بگذارند یک عده که معلوم است به کجاها وابسته هستند سروصدایشان درمی‌آید.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: آقا تذکر می‌دهند که دائم باید امیدآفرینی کرد. آیا این لایحه واقعاً در دل مؤمنین و بدنه جامعه و اقشار مختلف مردم امید ایجاد می‌کند؟ مجلس محترم در امتحان سختی قرارگرفته. با توجه به جمیع جهات باید عمل کند و سربلند بیرون بیاید.

مجلس با دقت این کار را دنبال کند تا از این بلیه که باز دشمنان برای ما فراهم کرده به‌راحتی عبور کنیم که همین بحث «رَبِّ اَدخِلنی‌ مُدخَلَ صِدقٍ وَ اَخرِجنی‌ مُخرَجَ صِدق» اینجا می‌آید.

لایحه جدید عفاف و حجاب نمی‌تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد

لایحه جدید عفاف و حجاب در مراحل ابتدایی یک مقدار ضعف دارد

اصول عزت، حکمت و مصلحت را باید در همه زمینه‌ها توجه جدی داشت

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه عنوان کرد: لایحه اول آمد و به دولت رفت و دولت تصویب کرد و آنچه بیرون آمد و بنده دیدم البته نقل‌های مختلفی دیدم؛ اینکه کدام قطعی است و کدام غیرقطعی به نظرم آخرین مورد قطعی را با جستجو به دست آوردم و دیدم در آن مواردی هست که اگر اجرایی بشود بازدارندگی لازم را دارد؛ در مراحل بعدی‌اش البته. خوب دقت کنید که چه عرض می‌کنم. در مراحل ابتدایی یک مقدار ضعف دارد.

بخوانید:  پیاز ارزان شد!

 





آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: اگر درست اجرا شود بازدارندگی لازم را دارد اما روح کلی حاکم بر این لایحه آن چیزی نیست که بخواهد مبارزه و مقابله کند با دشمنی‌های ریشه‌داری که با ملت ایران دارند و با طرح‌هایی که قصد دارند آندلسی کنند ایران را این لایحه روح حاکمش نمی‌تواند با این مسئله مبارزه کند. نمی‌تواند جلوی فروریختن دیوار برلین را بگیرد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

تأکید دیگر ایشان که هم به مجلس و هم همه مردم فرمودند، حفظ آبروی افراد است که حالا به خاطر اینکه رأی برای خودش جمع کند حاضر می‌شود همه اصول اخلاقی را زیر پا بگذارد و حیثیت افراد را از بین ببرد و هم‌چنین باید شخصیت دینی و انقلابی افراد حفظ شود. چون این‌ها سرمایه‌های اجتماعی ما هستند نباید به خاطر خارج کردن رقیب از گود رقابت، نیروها را با انگ و تهمت و افتراء کنار گذاشت. ان‌شاءالله همه ما در همه کارهایمان مشمول این دعای قرآنی که حضرت آقا هم تأکید فرمودند باشیم که: «رَبِّ اَدخِلنی‌ مُدخَلَ صِدقٍ وَ اَخرِجنی‌ مُخرَجَ صِدق».

وی با اشاره به روایتی درباره فضیلت زیارت امام رضا علیه‌السلام، اظهار داشت: در روایت دارد امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «زیارت امام رضا علیه‌السلام ثواب زیارت رسول گرامی اسلام را دارد»؛ راجع به ثواب زیارت حضرت رضا توفیقی باشد در یک نوبتی عرض خواهم کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به دیدار مسئولان وزارت خارجه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت: حضرت آقا در این دیدار ۶ ضابطه فرمودن تا سیاست‌های خارجی دچار مشکل نشود. اصول عزت، حکمت و مصلحت را باید توجه جدی داشت در همه زمینه‌ها. تعریفی که ایشان از عزت کردند نفی دیپلماسی التماسی در کلام و در محتوا بود. شما مواردش را در دوره‌های قبل زیاد دیدید.

عزیزانی که لایحه جدید عفاف و حجاب را تنظیم می‌کنند باید دشمنی شناسی خودشان را بالا ببرند

رأی‌دهندگان باید عملکرد نمایندگان را مجزا بررسی و دقت کنند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا در ۱۱ ذی‌القعده سال ۱۴۸ قمری در مدینه طلوع کرد و قلوب اهل ایمان و موالیان اهل‌بیت را روشن کرد، بیان داشت: این روز فرخنده و مبارک و نورانی را به همه شما تبریک عرض می‌کنم و خدای تعالی زیارت مضجع شریف آن حضرت را رزق و روزی همه ما مکرر در مکرر قرار دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مکرر در همین‌جا بنده راجع به سینمای خانگی، سینمای خانگیِ اخلاق خراب کن، جامعه فاسد کن، خانواده به هم زن، کیان اخلاق اجتماعی و خانواده به هم زن و نابود کن را حرف زدم، گفت: به ساترا و مسئولین مربوطه میگوییم خطوط قرمز را به هم نزنید. نظارت‌ها را بر این امور بیشتر کنید. دقیق‌تر کنید. این‌که دارم می‌گویم نه اینکه خبری خوانده باشم. همه این‌ها را به‌دقت دنبال می‌کنم. فیلم‌ها را معمولاً می‌بینم. با دقت تمام این فیلم‌ها ساخته می‌شود برای اینکه همه‌چیز را نابود کند از اصل. معلوم می‌شود که هیچ نظارتی نیست.

دچار جوسازی‌های اجتماعی و سیاسیونی که می‌خواهند بهره‌برداری سیاسی کنند نشوید

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه ۷ خرداد ۱۳۵۹ اولین دوره مجلس شورای اسلامی افتتاح شد؛ و این روز به نام روز قانون و بعد هفته مجلس نام‌گذاری شد، گفت: این روز را به نمایندگان محترم و به‌خصوص نمایندگان استان خدا قوت و تبریک عرض می‌کنم؛ و امیدوارم همان‌طور که حضرت آقا عملکرد مجموعه مجلس (کل مجموع بما هو مجموع) را تائید و مثبتاتی را بیان فرمودند، عزیزان، روزهای باقیمانده از این دوره نمایندگی را که خیلی با سرعت هم سپری می‌شود قوانین مهمی که کشور به آن‌ها احتیاج دارد تا مشکلاتش را با سرعت حل کند مثل تبدیل کردن سیاست‌های کلی نظام به قانون که ازاین‌جهت کمتر موردتوجه مجلس بوده که آقا هم تأکید کردند و برنامه هفتم را در کارنامه خود ثبت کنند.

بخوانید:  افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) درفسا با حضور رئیس جمهور به زودی

اگر مجلس ریشه همه امور کشور است پس باید محلی برای بروز و ظهور اخلاق باشد

جرائم باید بازدارنده باشد و الا کارایی ندارد

آیا این لایحه با عکس گرفتن و پیامک دادن‌های ابتدایی جلوی مسمومیت جامعه را می‌گیرد؟

باید فریاد حق‌خواهی و استقلال‌طلبی و ضد استکباری از مجلس شنیده شود

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: همه این‌ها را کنار می‌گذارم میگویم خود این عزیزان با فراغ بال و با توجه تام و تمام بدون افراط‌وتفریط باید جوانب مسئله را ببینند و کاری با این مسائل پیرامونی نداشته باشند و بدانند که مردم ایران و حزب‌الله و قاطبه مردم از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند و پشتیبان قوای سه‌گانه هستند. مردم می‌خواهند جامعه آرام و سالم باشد و در این جامعه زندگی کنند. چندین ماه است ذهن جامعه درگیر این مسئله است و الآن در اختیار مجلس است.

دارند تنظیم می‌کنند باید دشمنی شناسی خودشان را بالا ببرند.

وی با طرح این پرسش که در گام دوم انقلاب که باید خودسازی و جامعه سازی کنیم و تمدن سازی کنیم، آیا این لایحه توان مقابله با دشمنی‌های مربوط به گام دوم را دارد؟، گفت: چون برای گام دوم این طرح‌ها ریخته شده و این دشمنی‌ها را می‌کنند. یک‌بخشی این است. پشت سر این قصه‌ها رگه‌های صهیونیستی و بهاییت است. ما الآن موردحمله شیمیایی دشمن قرار گرفتیم. گاز خردل و گاز اعصاب را به جامعه ما منتشر کردند. آیا این لایحه با عکس گرفتن و پیامک دادن‌های ابتدایی جلوی مسمومیت جامعه را می‌گیرد؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به عملکرد سه نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: کلیت حضور این سه نماینده بزرگوار استان در مجلس و در استان و نوع فعالیت و نقشی که در کمیسیون‌ها و تصویب قوانین و نظارت بر اجرا و حضور در استان و امثال این‌ها داشتند خوب بود و اگر تصمیم به حضور دوباره داشته باشند، رأی‌دهندگان باید عملکرد هرکدام را مجزا بررسی و دقت کنند. اگر خواستند بیایند این‌طور نیست که گفتیم کلیت هر سه خوب بوده؛ شما بگویید خب حاج‌آقا تائید کرد. نه. باید خودتان بنشینید شاخص‌های نمایندگی را که حضرت آقا فرمودند و ما توضیح و شرح کردیم را مرور کنید؛ و اگر تصمیم به آمدن هم ندارند باز باید مردم ازهرجهت توجه داشته باشند به شاخص‌ها و کسانی که آن معیارهایی که به‌مرور عرض خواهیم کرد را داشته باشند و بدون حب و بغض بررسی کنند و رأی دهند.

انتهای پیام

وی در ادامه تأکید کرد: البته نباید قبل از اینکه این لایحه وارد مجلس شود و عزیزان مجلس نظر بدهند و بعد به شورای نگهبان برود و تأییدیه بگیرد، قضاوت زودهنگامی داشت اما چیزی که امروز به این عنوان در اختیار قرارگرفته نقدهای فراوانی دارد. مهم‌ترین آن این است که جرائم باید بازدارنده باشد و الا کارایی ندارد و متخلف را هم جری می‌کند. بعضی از مفاد این لایحه قوانینی که قبلاً هم بوده را از کار انداخته. مثل جرم مشهود. جرم مشهود را که می‌توانست دستگاه انتظامی خودش رأساً وارد شود از کار انداخته است.