بیشترین پرونده‌های پلیس مربوط به جرائم سرقت است


نمک شناس: بیشترین پرونده‌های پلیس مربوط به جرائم سرقت است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با بیان اینکه همکاری مردم در رعایت توصیه‌های پلیس در کاهش جرائم تأثیر زیادی دارد، گفت: بیشترین آمار پرونده‌های پلیس مربوط به جرائم سرقت لوازم داخل خودرو است.

سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در گفت و گو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا درباره بیشترین آمار پرونده های پلیس گفت: درصد قابل توجهی از پرونده های موجود در نیروی انتظامی مربوط به جرائم سرقت های خرد است که دلیل عمده آن هم عدم رعایت موارد امنیتی و استفاده از تجهیزات ایمنی خودرو است.

وی افزود: یکی از مهم ترین دلایل وقوع سرقت های خرد مربوط به عدم توجه به نکات ایمنی است چراکه در بیشتر این سرقت ها به خصوص خودرو یا  لوازم خودرو عدم استفاده از قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر هوشمند و همچنین عدم پارک خودرو در مکان های مناسب و دارای دوربین مداربسته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اضافه کرد: درصد قابل توجهی از سرقت ها در ساعات مختلف به دلیل رعایت نکردن به هشدارهای پلیسی است، در واقع خودمان شرایط مناسب را برای سارقان با عدم استفاده از دزدگیر و تجهیزات ایمنی و پارک خودرو در محل نامناسب فراهم می کنیم.

سرهنگ نمک شناس تصریح کرد: به هر اندازه همكاری و حساسیت مردم در رعایت توصیه های پلیس مد نظر قرار گیرد، به همان میزان عرصه ارتكاب جرم بر مجرمان سخت تر خواهد شد، در واقع رعایت هشدارهای پلیسی تضمین سلامتی، آرامش و امنیت شهروندان است و از این رو شهروندان با عمل به توصیه های پلیسی می توانند كمك شایانی در برقراری نظم و امنیت و آرامش پایدار در منطقه خود داشته باشند.
انتهای پیام/

بخوانید:  باشگاه‌های غیرمجاز آسیب‌های جسمی و روحی به ورزشکاران وارد می کنند



منبع