بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در مراسم اعتکاف استان قزوین شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام علی عباسی در این باره اظهارداشت: خداوند متعال پس از آن که انسان را آفرید از روح خویش نیز در وی دمید و از آن پس، انسان دارای روحی الهی شد که برای همیشه خواهد بود و این روح الهی، همانند جسم، نیازهایی دارد و خداوند متعال که صورتگر هستی است، برای تأمین نیازهای روحی، عبادت هایی را تشریع کرده و فلسفه آفرینش جنّ و انس را همین عبادت بر شمرده است.

حجت الاسلام عباسی، تعداد دانش آموزان معتکف را یک هزار و ۸۲۸ نفر و دانش آموزان پسر را یک هزار و ۵۶۵ نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد اعتکاف استان گفت: تعداد معتکفان امسال در قزوین ۲۲۰ درصد، تاکستان ۱۹۵ درصد، بوئین زهرا ۸۵ درصد، البرز ۴۳ درصد، آبیک ۳۵ درصد و آوج ۱۴ درصد افزایش داشته است.

عباسی تصریح کرد: در مراسم اعتکاف امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر حضور داشتند که ۱۱۳ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف در ۷۹ مسجد استان برگزار شد که ۱۸ مسجد در تاکستان، ۱۷ مسجد در قزوین، ۱۵ مسجد در بوئین زهرا، ۱۴ مسجد در البرز، ۱۲ مسجد در آبیک و ۳ مسجد در آوج برای این مراسم انتخاب شده بود.

وی افزود: اعتکاف ، از شمار عبادت هایی است که انسان را در رسیدن به هدف متعالی اش یاری می رساند و او را متعالی می کند و خوشبختانه هر سال شاهد استقبال خوب گروههای مختلف مردم از این عبادت ارزشمند هستیم.

انتهای پیام



منبع

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین یادآورشد:  بیشترین معتکفان مربوط به شهرستان قزوین با ۴ هزار نفر است که ۳ هزار نفر از آنها بانوان بودند.
 
وی اضافه کرد: بیشترین شرکت کنندگان در اعتکاف بترتیب مربوط به شهرستانهای بوئین زهرا، تاکستان، البرز، آبیک و آوج است.