بیش از ۲ هزار دانشجو در سراسر آمریکا دستگیر شده اند



به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، براساس آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، از زمان شروع اعتراضات دانشجویی در آمریکا تاکنون بیش از ۲ هزار دانشجو در سراسر این کشور دستگیر شده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: اعتراضات و دستگیری بی رویه دانشجویان در همه نقاط کشور دیده می‌شود. اما در ۲۴ ساعت اخیر، همه توجه‌ها به دانشگاه کالیفرنیا و حمله وحشیانه نیرو‌های ضدشورش به دانشجویان معترض جلب شده است.

طبق گزارش این خبرگزاری آمریکایی، در ۲۴ ساعت اخیر، بیش از ۲۰۰ نفر فقط در دانشگاه کالیفرنیا دستگیر شده اند

این خبرگزاری همچنین از دستگیری یک استاد دانشگاه در ایلینویز که به گفته او در جریان تظاهرات روز شنبه در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، دچار شکستگی دنده و دست شده بود، خبر داد.

حمایت از مردم غزه و اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بایدن در حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تحت عنوان «جنبش همبستگی» در دانشگاه کلمبیا آمریکا آغاز شد و پس از آن به دیگر دانشگاه‌های مهم و برجسته آمریکا و حتی کشور‌های دیگر رسید. استفاده نیرو‌های امنیتی آمریکا از خشونت و تاکتیک‌های پلیس آمریکا برای مقابله با معترضان و سرکوب تحصن‌های آرام در هفته‌های اخیر، ادعا‌های دولت آمریکا در آزادی بیان را زیرسؤال برده است.

با این وجود، بایدن در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: دانشگاه جای یهودستیزی نیست.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

بخوانید:  توصیه رئیس رگولاتوری به مدیران رادار ابرآروان برای ارائه خدمت بروز و دقیق به کاربران

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند، دانشگاه جای یهود ستیزی نیست. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعار‌های حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است، اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

انتهای پیام/



منبع