تأمین بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات


تأمین بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های جاری کشور از محل مالیات

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان قم ضمن تشکر از اقدامات خوب سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تأمین بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های جاری کشور، خواستار پرداخت مالیات به عنوان یک وظیفه شرعی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن از اقدامات خوب سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تأمین بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌های جاری کشور از محل درآمد‌های مالیاتی تقدیر کرد و خواستار مبارزه با فرار مالیاتی و مطالبه مالیات بر پایه داده‌های مستند شد.

حجت الاسلام ملکا ضمن تاکید بر مردم داری و تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: باید در رسانه‌ها این موضوع گفته شود که مالیات یک وظیفه شرعی است و به عنوان یک واجب شرعی به آن پرداخته شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار به ارائه گزارش دستاورد‌های نظام مالیاتی کشور پرداخت و گزارشی در خصوص سهم مالیات در بودجه عمومی دولت پرداخت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحد‌های تولیدی را طی دو سال گذشته به ترتیب ۵ و ۷ درصد کاهش داده و برای سال ۱۴۰۳ نیز کاهش ۵ درصدی را پیشنهاد داده لذا هدف سازمان کاهش فشار مالیاتی بر واحد‌های تولیدی می‌باشد.

انتهای پیام/ 



منبع

بخوانید:  آماده سازی تونل هوای سرد برای گرمازدگان اربعین/ افزایش تعداد سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر