تئاتر بر سر دوراهی چه کنم چه کنم!

با توجه به اینکه وضعیت تئاتر تعریفی ندارد و خانواده تئاتر نگران شرایط موجود هستند طبیعتا تعدادی از نمایش های روی صحنه تعطیل شدند و تنها چند نمایش توانسته اند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.نکته ایی که در شرایط فعلی حائض اهمیت است، این است که چراغ تئاترها باید به هر نحوه ممکنی روشن نگه داشته شود و طبیعتا حمایت دولت از تئاتر میتواند باعث دلگرمی خانواده این هنر مادر باشد.و گزارشی را مرور میکنیم از نمایش های در حال اجرا بر روی صحنه:

 

1.شراره/محمدمهدی خاتمی/خلاصه:زنی که نامزد خود را در روزهای آغازین جنگ از دست میدهد و به اصرار خانواده اش با برادرنامزد خود ازدواج کرده است.

 





81021_mr.robinson_image.a050e5

شراره

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

16582_house.bernarda.alba8_image.a050e5

8.پیکرتراشی/پریسا محمدی/خلاصه:وقتی داشتم ازهوش میرفتم انگار یجایی نزدیک قنات بالای خونه آقاجونم اینا بودم.یه سوزش شدیدی تو دست راستم احساس میکردم مثل وقتایی که برای مسابقه دستمونو میذاشتیم توی آب قنات.

80412_fatemeh4_image.a050e5

10.فاطمه/مریم شعبانی/خلاصه:دختری به نام فاطمه از آسمان به زمین می آید تا زمین را از تاریکی‌ها نجات بخشد. لوسیفر برای سد کردن راه او لشکرکشی می‌کند و فاطمه در این مسیر با اتفاقاتی روبرو می‌شود.

58422_pahayehderaz2_image.a050e5

 

77

15.پاهای آدم چقدر میتونه دراز باشه؟/مجید ابراهیم زاده/خلاصه: حال که دل های مردم شهرم شدند افسرده. میگویی لارْو چیست؟ سوال امروز است؛ لارْو یک چرخه دگرگونیست و هرکدام ما جز یک سیستم ایم که ناچاراً باید زیست کنیم و کسی صدای اعتراض سر نمیدهد ، بلکه ممکن است فکر فرار به سرش بزند.

بخوانید:  بازدید میدانی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از تاسیسات و مجاری آبی شهرستان شفت

3.پرده خانه/گلاب آدینه/خلاصه:در حرم خانه سلطانی پریشان احوال،زنان بازیخانه پس از ورود نو عروس کم سال به چاره می اندیشیدند.4

5.رستم و سهراب/رضا حسن خوانی/خلاصه:برگرفته از شاهنامه

14.آخرین نوار کراپ/مرتضی فرهادنیا/خلاصه: حال که دل های مردم شهرم شدند افسرده. میگویی لارْو چیست؟ سوال امروز است؛ لارْو یک چرخه دگرگونیست و هرکدام ما جز یک سیستم ایم که ناچاراً باید زیست کنیم و کسی صدای اعتراض سر نمیدهد ، بلکه ممکن است فکر فرار به سرش بزند.

3

57387_abdolreza_image.a050e5

2.کافی شاپی ها/مجید علم بیگی/خلاصه:در یک کافی شاپ که در سطح شهر قرار دارد اتفاقات جالبی می افتد که خیلی شیرین است.

6.طبقه کور/مجید صدخسروی/خلاصه:چجوری می شود تو خونه ای که حتی یه پنجره هم ندارد همه دنیا رو دید و در مورد همه آدمهاش تصمیم گرفت؟

انتهای پیام/

index55

4.قلندرو/امیرعلی ابراهیمی/خلاصه:دستم رو فشار دادی،گرمای دستت تو خونم چرخید و به قلبم رسید.تپید،گفتی:ما ادم ها بخاطر ترس هامون…

پیکرتراشی

13.لارو/سینا صفوی فر/خلاصه: حال که دل های مردم شهرم شدند افسرده. میگویی لارْو چیست؟ سوال امروز است؛ لارْو یک چرخه دگرگونیست و هرکدام ما جز یک سیستم ایم که ناچاراً باید زیست کنیم و کسی صدای اعتراض سر نمیدهد ، بلکه ممکن است فکر فرار به سرش بزند.

 


آیا این خبر مفید بود؟

9.عبدالرضا/هومن رهنمون/خلاصه:…

 

99

ملکه سیاه

16.خانه برناردا آلبا/آرش امیری/خلاصه:بعد از مرگ پدر همه چیز عوض میشه ۸ سال زمان کمی نیست.

17.آقای رابینسون/رضا صالحی/خلاصه: گوشه ای از زندگی یک بازیگر تئاتر

 

7.ملکه سیاه/ایمان سلیمانی/خلاصه:پسری به نام مرتضی با قاب عکسی در دست بازداشت و بازجویی میشود.

544

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا؛با آغاز سال تحصیلی انتظار می رفت با بازگشت دانشجویان تئاتر به پایتخت وضعیت فروش سالن های تئاتر گرم تر شود و با رونق تئاتر تعداد نمایش های روی صحنه بیشتر شود ولی با شرایط موجود جامعه و اغتشاشات رخ داده باعث شد که سالن های تئاتر رمق هرسال را نداشته باشد و طبیعتا تعداد تماشاگرانی که در سالن تئاتر حاظر میشوند و مخاطب نمایش روی صحنه هستن مثل هرسال نباشد.

بخوانید:  فعالیت‌های فرهنگی در مورد حجاب مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند

51047_kerap6_image.a050e5